شنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۴۵
کد مطلب : 55697
منبع : خبرگزاری فارس

حيدري تنها بانوي طلايي قم در ووشو ايران / قم در آستانه كسب سهميه بازي‌هاي آسيايي 2018

قم نيوز : قم نیوز: بانوي ووشو استان قم با كسب نخستين مدال طلا از مسابقات قهرماني كشور بخت قم را براي كسب سهميه بازي‌هاي آسيايي 2018 اندونزي افزايش داد.
حيدري تنها بانوي طلايي قم در ووشو ايران / قم در آستانه كسب سهميه بازي‌هاي آسيايي 2018
به گزارش قم نیوز در حالی که ورزش قم تمرکز خود را برای کسب سهمیه بزرگترین رویداد ورزشی سال آینده قاره کهن بر روی رشته‌هایی نظیر کشتی، تکواندو، دوومیدانی، ‌تیراندازی، کاراته و چند رشته دیگر قرار داده و بیشتر در بخش مردان به دنبال سهمیه این رخداد مهم است، اما خبر خوبی برای قمی‌ها ایجاد یک شانس بسیار مناسب برای آسیایی شدن از ووشو بانوان است.
 
* منصوریان: حیدری تنها طلایی ووشو زنان قم در قهرمانی کشور است
نایب‌رئیس هیأت‌‌ ووشو استان قم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: رقابت‌های رده سنی بزرگسالان قهرمانی ووشو بانوان ایران در حالی به کار خود پایان داد که در این مسابقات تیم هیأت‌‌ اصفهان بالاتر از دیگر رقبا به مقام قهرمانی دست یافت و تیم‌های هیأت‌‌ مازندران و سیستان و بلوچستان در رتبه‌های دوم و سوم ایستادند اما سهم قم یک نشان طلا بود.
مریم منصوریان ابراز کرد: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده از سوی فدراسیون ووشو، این دوره از رقابت‌های ووشو قهرمانی زنان ایران به مدت چهار روز به میزبانی هیأت‌‌ البرز و در سالن دانشگاه جهاد کشاورزی محمدشهر کرج برگزار شد و با شناخت سانداکاران برتر و همچنین تیم‌های سکونشین پایان یافت.
 
* قهرمانی بانوی ووشوکار قم در وزن 75 کیلوگرم
وی خاطرنشان کرد: رقابت‌های بخش مبارزه یا ساندای این دوره در اوزان منهای 48، 52، 56، 60، 65، 70 و 75 کیلوگرم به انجام رسید و در حالی که چهار نماینده از قم راهی این مسابقات شده بودند، ووشوکار وزن منهای 75 کیلوگرم استان قم موفق به کسب مقام نخست، عنوان قهرمانی و نشان طلا شد.
نایب‌رئیس هیأت‌‌ ووشو استان قم افزود: در وزن منهای 75 کیلوگرم مسابقات ووشو قهرمانی زنان ایران و انتخابی تیم ملی، پریسا حیدری نماینده شاخص و موفق استان قم بود که با تجربه سال‌ها حضور در میادین مختلف رزمی مقابل حریفان خود عملکردی بسیار خوب داشت و با شکست تمامی آنها بر سکوی نخست ایستاد.
 
* برتری بانوی طلایی ووشو قم حریف مازندرانی مسابقه فینال
حیدری بعد از شکست حریفان و راهیابی به دیدار پایانی این وزن، برای کسب مقام قهرمانی و نشان طلا به مصاف مهسا صالح‌پور از تیم هیأت‌‌ ووشو مازندران رفت و با غلبه بر وی روی سکوی نخست قرار گرفت، ضمن اینکه سحر محمدی از بوشهر و کبری کشانی از تهران (الف) مشترکا سوم شدند.
اما رقابت‌های بخش تالوی ووشو قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی در فرم‌های چانگ‌چوان، نن‌چوان، تای چی چوان، نن‌دائو، دائوشو، جین شو، تای چی جین، گوئن شو، نن گوئن و چیانگ شو به انجام رسید و برترین‌های خود را برای حضور در اردوی تیم ملی شناخت.
 
* حیدری تنها بانوی ورزش قم در راه بازی‌های آسیایی
مسوول امور بانوان اداره کل ورزش و جوانان استان قم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس بیان کرد: پریسا حیدری در حالی به مدال طلای مسابقات ووشو قهرمانی زنان ایران و انتخابی تیم ملی دست یافت که کسب نتیجه و رفتن روی سکوهای برتر این دوره از رقابت‌ها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بود، زیرا این پیکارها برای شناخت برترین ووشوکاران زن برای دعوت به اردوی تیم ملی اعزامی به بازی‌های آسیایی 2018 برگزار شد.
سیده‌لیلا عنبری عنوان کرد: تا زمان برگزاری بازی‌های آسیایی 2018 در شهر جاکارتا اندونزی حدود 10 ماه دیگر باقی مانده و پریسا حیدری به نمایندگی از ووشو بانوان استان قم شانس این استان برای کسب یک سهمیه اعزام به این رویداد مهم برون‌مرزی سال 1397 را افزایش داد.
 
* حضور 4 بانوی قمی در مسابقات انتخابی تیم ملی ووشو
حیدری به واسطه افتخارات و موفقیت‌هایی که در ورزش قهرمانی کسب کرده یکی از ورزشکاران برجسته استان قم در بخش بانوان به شمار می‌رود، ورزشکاری که با کسب مدال طلای مسابقات ووشوی قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی حالا امیدهای مسوولان ورزش قم برای کسب یک سهمیه از بخش بانوان کاروان ایران در بازی‌های آسیایی سال آینده میلادی را امیدوار کرده است.
این در شرایطی است که چهار ووشوکار استان قم در مسابقات انتخابی تیم ملی بانوان به میدان رفتند و حیدری تنها مدال‌آور تیم قم بود و خوشرنگ‌ترین مدال را به دست آورد، مدالی به رنگ طلا که از این نظر با ارزش است که تا کنون در مسابقات قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی نصیب ووشو قم نشده بود.
 
* حیدری پرافتخارترین ووشوکار قم در رقابت‌های کشوری
بدین‌ترتیب پریسا حیدری پرافتخارترین ووشوکار استان قم در مسابقات قهرمانی زنان ایران محسوب می‌شود، در حالی که پریسا حیدری دو سال قبل نیز در همین مسابقات نقره گرفت و به صورت خودکار وارد اردوی انتخابی تیم ملی ووشو بانوان کشورمان شد ولی در اردوی انتخابی تیم ملی با اجرای فرآیندی غیرمنصفانه در جمع اردونشین‌ها حذف شد.
شاید حمایت از سوی مسوولان استان قم از حیدری در زمان حضور در اردوی انتخابی تیم ملی در همان زمان می‌توانست به وی کمک زیادی کند اما چالش اصلی این ورزشکار از این به بعد آغاز می‌شود زیرا بار دیگر این ووشوکار دوباره شانس پوشیدن پیراهن تیم ملی در بازی‌های آسیایی جاکارتا را به دست آورده ولی باید بتواند از هفت خوان انتخابی پر حرف و حدیث تیم ملی عبور کند.
آماده شدن پریسا حیدری از نظر فنی و بدنی برای رقابت با مدعیان حاضر در اردوی انتخابی تیم ملی از یک سو و حمایت‌هایی که باید در سطح فدراسیون از سوی استان قم از این ووشوکار پرتوان انجام شود از سوی دیگر اهمیت دارد تا ووشو برای ورزش قم سهمیه بزرگترین رویداد آسیایی سال 1397 ورزش را بگیرد.
 
* سابقه نایب‌قهرمانی جهان در کارنامه پرافتخار حیدری
از جمله افتخارات پریسا حیدری بانوی پرتوان ورزش قم در عرصه قهرمانی می‌توان به درخشش وی در مسابقات جهانی ووینام اشاره کرد، رقابت‌هایی که حدود 6 سال قبل در کشور ویتنام به انجام رسید و با درخشش حیدری و موفقیت وی در کسب مقام قهرمانی و نشان طلا همراه بود.
حیدری در این رقابت‌ها ملی‌پوش تیم ووینام زنان ایران در وزن منهای 60 کیلوگرم بود و در حالی که شایستگی فراوانی برای کسب مقام قهرمانی و نشان طلا داشت، سرانجام بر سکوی نایب قهرمانی استاد و صاحب نشان نقره شد تا در کنار خدیجه رضایی دیگر بانوی رزمی‌کار قم در آن رقابت‌ها که نشان طلا گرفت، دو مدال بانوان کشورمان در این رقابت‌ها را را به نام دو نماینده قم ثبت کنند.
 
* مشکلات مالی و غیبت ووشو قم در لیگ برتر زنان ایران
موفقیت حیدری در کسب مقام قهرمانی و نشان طلای رقابت‌های ووشو زنان ایران در حالی رقم خورد که این ووشوکار در چند سال اخیر همواره یکی از چهره‌های پرتلاش ورزش بانوان قم در ووشو بوده و بارها خستگی سفر به سایر شهرها و عضویت در ترکیب تیم‌های دیگر استان‌ها را برای حفظ آمادگی خود و رقابت با چهره‌های مطرح ووشو زنان ایران با هدف قرار داشتن در سطح حرفه‌ای این رشته به جان خریده است.
حتی مقطعی که ووشو قم در مسابقات لیگ برتر زنان ایران نماینده داشت، حیدری در کنار چند چهره موفق دیگر از بانوان ووشوکار قم عضو این تیم بود ولی این تیم به دلیل مشکلات مالی چند سالی است که در لیگ برتر ووشو غایب است و حیدری و دیگر دختران ووشوکار قم را وادار به عضویت در تیم‌های سایر استان‌ها کرده است.
 
* نریمان: قم دارای شانس کسب سهمیه بازی‌های آسیایی از بخش بانوان است
رئیس گروه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای اداره کل ورزش و جوانان استان قم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس راجع به بازی‌های آسیایی اظهار کرد: بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ که هجدهمین دوره بازی‌های ورزشی قاره کهن در تمام رشته‌ها محسوب می‌شود، سال آینده به میزبانی شهر جاکارتا پایتخت کشور اندونزی به انجام می‌رسد و چنانچه پریسا حیدری برای ورزش قم از رشته ووشو سهمیه بگیرد، نخستین بانوی ورزشکار قم خواهد بود که در این رویداد بزرگ حضور می‌یابد.
حمید نریمان خاطرنشان کرد: این در حالی است که پیش از این شهر هانوی پایتخت ویتنام برای برگزاری بازی‌های آسیایی سال 2018 برگزیده شده بود اما به دلیل مشکلات مالی از میزبانی بازی‌ها صرف نظر کرد و میزبانی این رخداد مهم به شهر جاکارتا سپرده شد.

انتهای پیام / 136
 
https://qomnews.ir/vdcbz0bs.rhbs9piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما