يکشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۳۰
کد مطلب : 55765
منبع : خبرگزاری فارس
آیت‌الله علوی بروجردی:

نباید بر سر راه زائرین اربعین مانع ایجاد شود

پیام پیاده روی اربعین پیوند با ولایت اهل‌بیت(ع) است
قم نيوز : قم نیوز: استاد برجسته حوزه علمیه قم گفت: نباید بر سر راه زائرین اربعین حسینی مانع ایجاد شود، اگر چه که مشکلات امنیتی وجود دارد.
نباید بر سر راه زائرین اربعین مانع ایجاد شود/ پیام پیاده روی اربعین پیوند با ولایت اهل‌بیت(ع) است
نباید بر سر راه زائرین اربعین مانع ایجاد شود/ پیام پیاده روی اربعین پیوند با ولایت اهل‌بیت(ع) است
به گزارش قم نیوز آیت‌الله سید محمد جواد علوی بروجردی ظهر امروز در پایان درس خارج خود با اشاره به ضرورت بزرگداشت اربعین حسینی اظهار کرد: باید برای بزرگداشت این مناسبت بزرگ تلاش کنیم و نباید بر سر راه زائرین اربعین حسینی مانع ایجاد شود، اگر چه که مشکلات امنیتی وجود دارد.

وی ادامه داد: باید شرایط و بستر برای زیارت اربعین فراهم شود، باید میزبانی را از مردم عراق بیاموزیم که در طول مسیر زیارت اربعین به پذیرایی از زائرین پذیرایی مشغول هستند، آن‌ها سرمایه خود را برای پذیرایی از زائرین هزینه می‌کنند، باید هر چه در توان داریم را در مسیر زیارت اربعین صرف کنیم.

استاد برجسته حوزه علمیه قم افزود: در دوره حکومت صدام، مسیر حرکت زائرین اربعین بمباران شد و کسانی که در این مسیر به زائرین کمک می‌کردند، اعدام می‌شدند، اما با این وجود زیارت اربعین در آن دوره تعطیل نشد، این کشتارها در طول تاریخ وجود داشت و خاندان بنی امیه و بنی عباس زائرین امام حسین(ع) را می‌کشتند.

آیت‌الله علوی بروجردی با اشاره به جمعیت شرکت کننده در مسیر زیارت اربعین اظهار کرد: در مراسم حج با وجود همه عظمت این مراسم حدود سه میلیون شرکت می‌کنند، اما در مراسم زیارت اربعین چندین برابر جمعیت حج، مردم حضور دارند، به گفته رسانه‌های خارجی مراسم زیارت اربعین بزرگترین اجتماع انسانی در طول تاریخ است.

وی ادامه داد: مردم عراق با وجود تمام مشکلات اقتصادی که دارند، اما در طول سال اموالی را برای خدمت رسانی به زائرین اربعین جمع آوری و در طول ایام زیارت اربعین خانه‌های خود را برای پذیرایی به روی زائرین باز می‌کنند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم افزود: پیام پیاده روی اربعین پیوند با ولایت اهل بیت(ع) است، اربعین امام حسین(ع) با زیارت قبر این امام معصوم توسط جابر بن عبدالله انصاری شکل گرفت و اکنون شاهد هستیم که در این ایام مردم از نقاط مختلف جهان برای زیارت امام حسین(ع) به سمت کربلا در حرکت هستند.

آیت‌الله علوی بروجردی، جابر بن عبدالله انصاری را از اصحاب رسول اکرم(ص) دانست و تصریح کرد: این صحابی به صورت علنی برای زیارت تربت امام حسین(ع) از مدینه به کربلا رفت، جابر بن عبدالله انصاری گفت از رسول اکرم(ص) شنیدم برداشتن هر قدمی در راه زیارت امام حسین(ع) ثواب چندین حج و عمره را دارد.

وی ادامه داد: زیارت قبر امام حسین(ع) توسط جابر بن عبدالله انصاری در منابع شیعه و سنی آمده است و پس از آن زیارت اربعین شکل گرفت و مردم برای زیارت قبر امام حسین(ع) در روز اربعین به کربلا رفتند، دشمنان اهل بیت(ع) در طول تاریخ سعی کردند که با تخریب قبر امام حسین(ع) جلوی زیارت مردم را بگیرند، اما این هدف آن‌ها محقق نشد.

استاد برجسته حوزه علمیه قم در پایان خاطرنشان کرد: همراهی با مسیر امام حسین(ع) رمز بقای ما است، در طول 14 قرن تحولات مختلفی در عراق رخ داد و افراد بسیاری در این کشور شکست خوردند و کشته شدند، اما امام حسین(ع) باقی بماند، این به خاطر اراده خداوند بود، باید خودمان را زیر سایه این امام معصوم حفظ کنیم.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdchmqnm.23nm-dftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما