سه شنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۰۰
کد مطلب : 55832
منبع : خبرگزاری فارس
سخنگوی کانون کارگران ساختمانی استان قم مطرح کرد

لزوم برخورد با کارفرمایان بی توجه به ایمنی کار در قم

قم نيوز : قم نیوز: سخنگوی کانون کارگران ساختمانی استان قم گفت: باید برای کاهش آمار حوادث کار در استان، با کارفرمایانی که در پروژه‌های ساختمانی در استان قم نکات ایمنی را رعایت نمی‌کنند، برخورد شود.
لزوم برخورد با کارفرمایان بی توجه به ایمنی کار در قم
به گزارش قم نیوز عباس شیری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به تعداد کارگران ساختمانی بیمه شده در استان قم اظهار کرد: تعداد کارگران ساختمانی بیمه شده در استان حدود 21 هزار کارگر است، تمام کارگران ساختمانی در استان قم اعم از بیمه شده یا بیمه نشده باید در سامانه رفاه کارگران ایران ثبت نام کنند.
وی ادامه داد: کارگران ساختمانی در گذشته با گرفتن کارت مهارت، ثبت نام در انجمن‌های صنفی و انجام بازرسی از پروژه‌های ساختمانی بیمه می‌شدند، اما اکنون روال تغییر کرده است و سازمان تامین اجتماعی باید همکاری بیشتری را برای بیمه شدن کارگران ساختمانی در استان قم داشته باشد.
سخنگوی کانون کارگران ساختمانی استان قم افزود: اکنون روال بیمه شدن یک کارگر ساختمانی حدود 40 تا 50 روز به طول می‌انجامد، در گذشته ابتدا کارگر ساختمانی بیمه می‌شد و سپس بازرسی صورت می‌گرفت، اما اکنون این روند عوض شده است.
شیری با اشاره به فعالیت اتباع بیگانه غیرمجاز در صنعت ساختمان استان قم اظهار کرد: شاهد حضور اتباع بیگانه غیرمجاز در پروژه‌های ساختمانی استان هستیم، امیدواریم قانون مصوب در این زمینه در قم اجرا شود. گاهی حقوق دریافتی کارگران خارجی بالاتر از حقوق دریافتی کارگران ایرانی در پروژه‌های ساختمانی استان است.
وی در پایان خاطرنشان کرد: باید برای کاهش آمار حوادث کار در استان قم با کارفرمایانی که در پروژه‌های ساختمانی در استان نکات ایمنی را رعایت نمی‌کنند، برخورد شود، بازرسان اداره کار از اختیارات لازم در این زمینه برخوردار هستند.

انتهای پیام / 136
 
https://qomnews.ir/vdcci4qp.2bqp18laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما