شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۰۵:۰۱
کد مطلب : 55918
منبع : خبرگزاری مهر

پیاده‌روی اربعین مصداق زمینه سازی برای ظهور است

قم نيوز : قم نیوز: استاد حوزه علمیه قم پیاده روی اربعین حسینی را مصداق زمینه سازی برای ظهور امام زمان(عج) دانست.
پیاده‌روی اربعین مصداق زمینه سازی برای ظهور است
پیاده‌روی اربعین مصداق زمینه سازی برای ظهور است
به گزارش قم نیوز حجت الاسلام محمدحسن علیدوستی که به همراه حدود ۷۰ نفر از طلاب پایه‌های پایین حوزه علمیه قم در مسیر پیاده روی نجف تا کربلا شرکت کرده بود، اظهار کرد: امسال از نظر کمیت، حجم جمیعت پیاده روی اربعین بیشتر است و جمعیت از کشورهای دنیا به ویژه ایران از هر قشری به سمت این مغناطیس حسینی حرکت می‌کنند.

وی افزود: از نظر کیفی نیز معرفت مردم بیشتر می‌شود و مردم می‌فهمند که حرکت امام حسین(ع) یک حرکت معرفتی بود.

این استاد حوزه علمیه قم بنده خاص خداشدن را حرکت معرفتی امام حسین(ع) دانست و تأکید کرد: هیئتی‌های ما بدانند امام حسین(ع) در این مسیر از ما فقط عزاداری و سینه‌زنی نمی‌خواهند. چیزی که برای امام حسین(ع) خیلی مهم است بندگی خدا در همه شئون است.

وی امر به معروف و نهی از منکر را یکی از اهداف مهم امام حسین(ع) در قیام دانست و گفت: امسال زائران اربعین بیشتر از سال‌های گذشته در زمینه امر به معروف و نهی از منکر قدم بر می‌دارند. بالاترین امر به معروف و نهی از منکر در حال حاضر آماده شدن برای ظهور امام زمان(عج) است.

حجت الاسلام علیدوستی با بیان این که آمادگی مردم برای ظهور حضرت بیشتر می‌شود، تأکید کرد: یکی از مهم‌ترین زمینه سازی برای ظهور امام زمان(ع) تقویت ارتباط بین مومنان است چراکه تا وحدت جمعی بین همه مسلمانان شکل نگیرد امام زمان(ع) ظهور نمی‌کنند.

وی تأکید کرد: همان طور که پیامبر گرامی اسلام(ص) فرمودند «حسین از من است و من از حسین هستم» اسلام و دین واقعی به واسطه اباعبدالله الحسین(ع) باقی خواهد ماند.

این استاد حوزه گفت: به واسطه «حب الحسین یجمعنا» زائران از اقصی نقاط عالم با زبان‌ها و رنگ‌های مختلف دور همدیگر جمع می‌شوند و بین آن‌ها یک مهربانی و برادری عجیبی است و به همدیگر توجه دارند و کمک می‌کنند.

حجت الاسلام علیدوستی با بیان این که زبان از توصیف برخی امور ناتوان است تاکید کرد: به همه توصیه می‌کنم که در پیاده روی اربعین حسینی در سال‌های آینده شرکت کنند چون تا زمانی که خودشان نبینند نمی‌توانند درک کنند.

انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdch6wnm.23nmzdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما