چهارشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۰۱
کد مطلب : 56123
منبع : خبرگزاری فارس
نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری:

تفکر داعشی با اصل اسلام مشکل دارد

شیعه و سنی بر مشترکات خود تکیه کنند
قم نيوز : قم نیوز: نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری گفت: با توجه به این که بین دو مذهب شیعه و اهل سنت مشترکات بسیاری است، دو گروه باید بر محور این مشترکات به هم نزدیک شوند؛ برای حفظ و تعالی اسلام با یکدیگر همکاری و همیاری داشته باشند؛ چرا که هر دو دشمن واحدی دارند.
تفکر داعشی با اصل اسلام مشکل دارد / شیعه و سنی بر مشترکات خود تکیه کنند
تفکر داعشی با اصل اسلام مشکل دارد / شیعه و سنی بر مشترکات خود تکیه کنند

به گزارش قم نیوز آیت‌الله سیدهاشم بطحایی با بیان‌ اینکه در اسلام آیات‌ و روایات زیادی در خصوص محبت به اهل ‌بیت(ع) وجود دارد بیان کرد: محبت به اهل بیت(ع) در میان اهل سنت نیز امری پذیرفته شده است و همه بزرگان اهل سنت در آثار و کتب خود به بیان فضایل اهل‌بیت(ع) پرداخته‌اند.

وی افزود: با توجه به اینکه بین دو مذهب شیعه و اهل سنت مشترکات بسیاری است، دو گروه باید بر محور این مشترکات به هم نزدیک شوند؛ برای حفظ و تعالی اسلام با یکدیگر همکاری و همیاری داشته باشند؛ چرا که هر دو دشمن واحدی دارند. دشمنان اسلام، دشمنان هر دو مذهب هستند.
نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه داعش، دست‌نشانده آمریکا و استکبار جهانی است تاکید کرد:  تفکر تکفیری و داعش با اصل اسلام اعم از شیعه و سنی مشکل دارد و اگر ایثار و فداکاری مدافعان حرم نبود این خبیثان حرم‌های اهل بیت‌(ع) را خراب می‌کردند.
وی با تاکید بر اینکه تکفیری‌ها به آیات و روایات عمل نمی‌کنند افزود: تفکرِ تکفیری توسط محمد بن عبدالوهاب شکل گرفت و امروزه نیز وهابیت و داعش، همان تفکر را دارد و در همان مسیر حرکت می‌کنند.
آیت‌الله بطحایی ادامه داد: در برابر این دشمنان و برای جلوگیری از سوء استفاده آنان از اختلافات، مسلمانان باید بر وجوه اشتراک خود تکیه کنند، تا بتوانند بر دشمنان اسلام که دشمن مشترک شیعه و سنی است، از خود دفاع کنند.
نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه استکبار‌ جهانی بوسیله داعش جنگ نیابتی علیه مسلمانان به راه انداخته است گفت: امروزه دشمنان به این نتیجه رسیده‌اند که به طور مستقیم با مسلمانان درگیر نشوند و به شیوه‌ای جدید متوسل شده‌اند که از دین علیه دین استفاده کنند؛ هدف اصلی جبهه استکبار ایجاد جنگ داخلی میان مسلمانان است تا به این وسیله بتوانند به اهداف شوم خود که تضعیف اسلام است برسند.
وی رسول اکرم(ص) را اسوه رفتاری و حکومتی برای همه عنوان کرد و افزود: رسول اکرم(ص) در همه زمینه‌ها برای همه، اسوه‌ای حسنه است و رفتار‌های فردی، سیاسی و حکومتی ایشان در موضوع وحدت، باید برای مسلمانان الگو باشد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcgwq9n.ak93x4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما