چهارشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۴۵
کد مطلب : 56128
منبع : خبرگزاری فارس
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم:

اراضی کشاورزی قم برای توسعه شهر هزینه شده است

10 هکتار باغ در قم نابود شد
قم نيوز : قم نیوز: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم گفت: از حدود 12 هزار هکتار باغ در شهر قم امروز حدود 2.5 هکتار باقی مانده و به نوعی بهترین اراضی کشاورزی قم برای توسعه شهر هزینه شده است.
اراضی کشاورزی قم برای توسعه شهر هزینه شده است/10 هکتار باغ در قم نابود شد
اراضی کشاورزی قم برای توسعه شهر هزینه شده است/10 هکتار باغ در قم نابود شد
به گزارش قم نیوز محمد رضا طلایی که در جلسه بنیاد قم پژوهی سخن می‌گفت، اظهار کرد: شرایط محیط زیست در استان قم بسیار شکننده است و زندگی در حاشیه کویر به ما یاد داده که باید منابعی که داریم را حراست کنیم، چرا که اگر این منابع را از دست بدهیم جبران آن بسیار سخت خواهد بود.

وی افزود: در دهه ۵۰ حدود ۱۲ هزار هکتار باغ، شهر قم را پوشانده بود و قم هوای مطبوعی داشت اما امروز با تمام تلاش‌هایی که شهرداری انجام داده، فضای سبز اطراف قم بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار نیست و این نشان می‌دهد بهترین اراضی کشاورزی برای توسعه شهر هزینه شده است.

وی با تاکید بر اینکه کشاورزی در قم مانع از ایجاد ریزگرد در این استان شده است، بیان کرد: برخی می‌گویند به دلیل اینکه آب نداریم باید کشاورزی را در قم تطعیل کنیم ولی ما معتقدیم برای اینکه بتوانیم شرایط اقلیمی را حراست کنیم، باید بخش کشاورزی را پایدار کنیم.

طلایی اظهار کرد: حفظ خاک تنها با کشت محصولات است و اگر کشاورزی را رها کنیم وضعیت بدتری در زمینه تولید گرد وغبار در استان قم خواهیم داشت.

 ی با بیان اینکه عده‌ای هر آنچه خواستند بر سر کشاورزی استان قم آوردند، گفت: ۵۰۰ میلیون متر مکعب روان‌آب در دهه ۶۰ وارد استان قم می‌شد و امروز به صفر رسیده است.

وی افزود: در استان قم ۱۲ هزار بهره‌بردار بخش کشاورزی وجود دارد که به دلیل کلان شهر بودن و تک شهرستان بودن، کشاورزی چهار درصد اشتغال استان قم را به عهده گرفته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه سنگ زیربنای توسعه، کشاورزی است، اظهار کرد: هیچ کشوری بدون همراهی بخش کشاورزی توسعه نیافته است.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcbw8bs.rhb05piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما