جمعه ۲۶ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۰۱
کد مطلب : 56188
منبع : خبرگزاری فارس
رئيس اداره امور قرآني اداره‌كل تبليغات اسلامي استان قم:

خدمت به مردم سنت رسول اكرم(ص) است

قم نيوز : قم نيوز: رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قم گفت: خدمت به مردم سرلوحه کار رسول اکرم(ص) بود بنابراین در خدمت مردم و جامعه بودن سنت ایشان است که باید سرلوحه کار دولتمردان قرار گیرد.
خدمت به مردم سنت رسول اكرم(ص) است
خدمت به مردم سنت رسول اكرم(ص) است
به گزارش قم نيوز حجت‌الاسلام جواد عظیمی امروز ضمن تسلیت سالروز رحلت رسول اکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) اظهار کرد: بر اساس آیات نورانی قرآن رسول(ص) پیامبر رحمت و مغفرت بودند و هدف از بعثت رسول خدا(ص) کامل کردن اخلاق انسانی بود.

 وی خاطرنشان کرد: رسول خدا(ص) در مورد دوستان رأفت، مهربانی، گذشت، همدلی و وحدت را در دستور کار داشتند و در برابر دشمنان به ایستادگی پرداختند و تسلیم دشمنان نشدند.

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قم با اشاره به ارتباط پیامبر اکرم(ص) با سایر ادیان و مذاهب گفت: سیره رسول خدا(ص) بر این اساس بود تا زمانی که سایر ادیان، فرق و کشورهای دیگر قصد توطئه در زمینه مسلمانان و براندازی اسلام را نداشتند به مدارا می‌پرداختند و با سایر ادیان، فرق، مذاهب و کشورهای دیگر ارتباط داشتند.

وی با بیان اینکه رسول خدا(ص) در برابر دشمنان اسلام ایستادند و به شدت مقاومت و سخت‌گیری می‌کردند گفت: حضرت در زمینه مسائل تربیتی دقت داشتند تا اعضای خانواده به طور مطلوب و شایسته در این زمینه آموزش‌های لازم را دریافت کنند.

عظیمی عنوان کرد: حضرت از فرهنگ غنی اسلامی در حل مسائل بهره بردند و به طور مطلوب فرصت‌ها را مدیریت کردند و اجازه ندادند این مسائل به معضل تبدیل شود؛ به عنوان مثال در مورد قشر جوان ایشان به طور شایسته در برخورد با جوانان تلاش کردند و فعالیتی نکردند که جوانان احساس کنند بیهوده هستند.

وی با بیان اینکه علم و دانش برای پیامبر اکرم(ص) بسیار مهم بود گفت:‌ اکنون رهبر معظم انقلاب در مورد اقتدار علمی تأکید دارند بنابراین برای جوانان نخبه باید زمینه‌ای فراهم شود تا برای علم آموزی به کشورهای خارجی سفر نکنند؛ این موارد از سیره و سنت رسول اکرم(ص) است.

 رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قم حسن خلق و برخورد نیکو را از سیره و سنت رسول اکرم(ص) ذکر کرد و افزود: حسن خلق، تواضع و فروتنی دلیل بر این نمی‌شود که در برابر دشمن سر تعظیم فرود آوریم؛ باید در نظر داشت پیامبر اکرم(ص) در برابر دشمن محکم و سخت ایستاده بودند و در برابر دوستان تواضع و فروتنی داشتند.

وی عنوان کرد: خدمت به مردم سرلوحه کار رسول اکرم(ص) بود و در خدمت مردم و جامعه بودن سنت ایشان است که باید سرلوحه کار دولتمردان قرار گیرد.

عظیمی یادآور شد: غمخواری و دلسوزی از دیگر ویژگی‌های پیامبر اکرم(ص) است ایشان دلسوز فرهنگ و دین مردم بودند و در زمینه اقتدار نظامی و اقتصادی تلاش می‌کردند تا مسلمانان بی‌نیاز شوند و احتیاجات آنها به حداقل برسد.

انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdch6znm.23n-6dftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما