شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۴۵
کد مطلب : 56229
منبع : خبرگزاری فارس
عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی:

کتب فاخر حوزوی و دینی در شبکه‌های اجتماعی معرفی شوند

قم نيوز : قم نیوز: عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی گفت: امروز با توجه به مخاطبان انبوه شبکه‌های اجتماعی باید از این ابزار رسانه ای مهم در راستای تبلیغ و معرفی کتب فاخر حوزوی و دینی استفاده شود.
کتب فاخر حوزوی و دینی در شبکه‌های اجتماعی معرفی شوند
کتب فاخر حوزوی و دینی در شبکه‌های اجتماعی معرفی شوند
به گزارش قم نیوز حجت الاسلام والمسلمین محمد حسن جواهری با اشاره به این که بخش قابل توجهی از اندیشمندان و نویسندگان عرصه علوم انسانی را حوزویان یا افراد آشنا به علوم حوزوی تشکیل می‌دهند، اظهار کرد: این مساله بی شک افتخاری برای حوزه است که بهترین نویسندگان و صاحب نظران علوم انسانی، شخصیت‌های حوزوی هستند و به لطف الهی ما نویسندگان و اساتید حوزوی قوی ای داریم که در سطح دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی نیز درخشیده‌اند منتهای مراتب باید کاری کرد که نام و عنوان این‌ها برای حوزه مشهود باشد.

وی افزود: در این بین آن چه مهم است اینکه خود حوزه نیز از این افراد حمایت و پشتیبانی لازم را به عمل آورده و از این ظرفیت بزرگ و قابل توجه نهایت بهره برداری را داشته باشد.

مسؤول گروه مطالعات قرآنی و تفسیر ترتیلی این پژوهشگاه گفت: خوشبختانه در دهه اخیر روی نگارش و نوشتن مقاله و کتاب در حوزه علمیه دقت بیشتری صورت گرفته، اما این‌ها کافی نیست و باید بهای بیشتری به مقوله نوشتن و نویسندگان حوزوی داده شود تا آن‌ها بتوانند در کنار امر تبلیغ و وظایف ذاتی روحانیت بتوانند از ابزار قلم و نگارش نیز در مسیر هدایت مردم به خوبی استفاده کنند.

وی افزود: در واقع آن چه مهم است، اینکه باید مجال لازم به نویسندگان حوزوی داده شود و برنامه ریزی مناسب برای حمایت از نویسندگان صورت گیرد.

این نویسنده و محقق حوزوی خاطرنشان کرد: برای تقویت نویسندگان، باید بهای بیشتری به امر نوشتن در حوزه داده شود به عنوان مثال برای شرکت در درس خارج اگر کسی کتاب و مقاله ای بنویسد، امتیازاتی بدهند و این طور نباشد که صرف حضور در جلسه درس خارج ملاک باشد، بلکه انگیزه ای در این میان باشد برای اینکه طلاب و فضلای گرایش بیشتر به سمت نوشتن داده باشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از ارائه آمارهای مختلف و گاه نادرست درباره میزان سرانه مطالعه در کشور گفت: آماری که برای سرانه مطالعه و کتاب خوانی ارائه می‌شود درست نیست چرا که مردم اهل مطالعه هستند اما اینکه چه می‌خوانند مهم است؛ شاید گفته شود که تلگرام هم مطالعه است، اما ما باید کاری کنیم که مردم مطالب ارزشمند و محتوای قوی را بخوانند نه این که در شبکه‌های اجتماعی وقتشان به بطالت گذشته و سطحی نگر شوند.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی همچنین با تاکید بر اینکه باید از ابزارهای رسانه ای جدید برای معرفی کتب حوزوی و دینی حداکثر استفاده شود، بیان کرد: الان تلگرام و شبکه‌های اجتماعی بستری فراهم کرده که باید راه عرضه درست را ارئه کنیم و به این نکته هم توجه داشته باشیم که مطالعه فقط ناظر به نسخه کتاب نیست؛ بلکه مردم اهل مطالعه هستند، اما به سبک 30 یا 40 سال پیش مطالعه نمی‌کنند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcdnx0k.yt09x6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما