سه شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۲۵
کد مطلب : 56360
منبع : خبرگزاری فارس
با حضور جمعی از مسؤولان

رونمایی از 6 کتاب ویژه نابینایان

خادمان عرصه کتابخوانی در قم تجلیل شدند
قم نيوز : قم نیوز : خادمان عرصه کتابخوانی ظهر امروز طی مراسمی با حضور جمعی از مسؤولان ملی و استانی در قم تجلیل شدند.
خادمان عرصه کتابخوانی در قم تجلیل شدند/رونمایی از 6 کتاب ویژه نابینایان
خادمان عرصه کتابخوانی در قم تجلیل شدند/رونمایی از 6 کتاب ویژه نابینایان
به گزارش قم نیوز همایش بزرگداشت مقام کتابداران و تجلیل از خادمان عرصه کتابخوانی ظهر امروز در سالن همایش‌های اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان قم برگزار و در حاشیه این مراسم از افراد کتاب‌خوان برتر در رده‌های مختلف سنی ، برگزیدگان مسابقه داستان‌نویسی مدافعان حرم و کتابداران برتر تقدیر شد.

در ابتدای این مراسم مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با اشاره به اینکه کتاب و کتابخانه از شاخص‌های توسعه فرهنگ است، اظهار کرد: به هر میزانی که برای ارتقای این شاخص‌ها در مجموعه استان تلاش کنیم در حقیقت توانسته‌ایم در راستای بهبود وضعیت فرهنگی استان به موفقیت برسیم.

حسینی کاشانی با تاکید بر اینکه کتاب با فرهنگ شهر مقدس قم گره خورده است، اضافه کرد:‌ کتابداران از بهترین همکاران اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم هستند که تلاش می‌کنند تا جمعیت علاقمندان به کتاب و کتابخوانی را افزایش دهند.

همچنین مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قم طی سخنانی با بیان اینکه در راستای بهبود فضای کتابخانه‌ها بازسازی سه کتابخانه در سال گذشته انجام شده است، مطرح کرد: امسال نیز این برنامه را در راستای بسترسازی برای حضور اقشار مختلف مردم در دستور کار خود قرار داده‌ایم.

حجت‌الاسلام عطاءاله جباری خاطرنشان کرد: با مشارکت استانداری قم دستگاه چاپ کتاب‌های بریل را تهیه و تا کنون هشت هزار جلد کتاب بریل را تولید و برای استفاده نابینایان به سراسر کشور ارسال کرده‌ایم تا بتوانیم کمبودهای موجود در این عرصه را کاهش دهیم.

مشاور دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور نیز به عنوان دیگر سخنران این مراسم اظهار کرد: بخش کودکان و نوجوان در کتابخانه‌های مختلف سطح کشور راه‌اندازی شده است چرا که نسبت به ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی میان کودکان و نوجوانان اهتمام جدی وجود دارد.

مهردخت وزیرپور با اشاره به اینکه کودکان امروزی آینده‌سازان کشور هستند، گفت: افراد باید از دورانی کودکی با فرهنگ کتابخوانی آشنا شوند تا در دوران بزرگسالی با مشکلی روبرو نباشند.

در پایان این مراسم سید مهدی صادقی استاندار قم به ایراد سخن پرداخت و با بیان اینکه شبکه‌های مجازی وقت بسیاری از افراد را می‌گیرند، تصریح کرد: با توجه به وجود ظرفیت‌های مختلف فرهنگی در شهر مقدس قم امیدواریم بتوانیم در عرصه کتاب و کتابخوانی پیشگام باشیم و با استفاده از این نعمت بزرگ کتاب ذهن و عقل خود را پرورش دهیم.

بر اساس این گزارش، رونمایی از 6 اثر ویژه نابینایان، اجرای گروه سرود انصارالحجت و نمایش تئاتری با موضوع کتاب و کتابخوانی از دیگر بخش‌های این مراسم بود.

انتهای پیام/137
https://qomnews.ir/vdcjytei.uqemmzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما