چهارشنبه ۱ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۳۰
کد مطلب : 56382
منبع : خبرگزاری فارس
رئیس کانون کارگران ساختمانی کشور:

50 درصد حوادث کار ایران مربوط به بخش ساختمان است

قم نيوز : قم نیوز: رئیس کانون کارگران ساختمانی کشور گفت: 50 درصد حوادث کار در کشور مربوط به بخش ساختمان است و باید کارگران و استاد کاران این بخش آموزش لازم را ببیند.
50 درصد حوادث کار ایران مربوط به بخش ساختمان است
به گزارش قم نیوز اکبر شوکت در قم با اشاره به ضرورت استفاده از کارگران ایرانی در پروژه‌های کشور اظهار کرد: براساس قانون در جایی که کارگر ایرانی وجود دارد، نباید از کارگر خارجی استفاده شود و این در حالی است که اتباع بیگانه در بخش‌های مختلف صنعت ساختمان برخلاف قانون فعالیت می‌کنند.
وی ادامه داد: حضور کارگران خارجی غیرمجاز در کشور، آسیب‌های اجتماعی همچون فقر را به دنبال دارد، اگر قرار است که کارگر خارجی وارد کشور شود، باید این کار با مجوز باشد و کرامت انسانی کارگران خارجی حفظ شود.
رئیس کانون کارگران ساختمانی کشور افزود: استفاده کارفرمایان از کارگران غیرمجاز نه تنها به کارگران ایرانی ضربه می‌زند، بلکه کارفرمایان ایرانی هم ضرر خواهند کرد، باید وزارت کار و وزارت امور خارجه به این مساله توجه کنند.
وی ادامه داد: کارگران خارجی غیرمجاز بیشتر از کارگران ایرانی در معرض حوادث کار هستند، 50 درصد حوادث کار در کشور مربوط به بخش ساختمان است و باید کارگران و استاد کاران این بخش آموزش لازم را ببیند، همچنین نظارت دقیق بر پروژه‌های ساختمانی صورت بگیرد تا شاهد کاهش آمار حوادث کار در این بخش باشیم.
عضو هیأت امنای سازمان تامین اجتماعی تصریح کرد: تعمیر و نگهداری مجتمع پتروشیمی کار سختی است، در گذشته این کار در پتروشیمی شهر تبریز در اختیار پیمانکاران بود، اما در ادامه کارگران با تشکیل تعاونی کار تعمیر و نگهداری مجتمع را در دست گرفتند و این اقدام موجب افزایش دو تا سه برابری حقوق کارگران و رشد بهره وری آن‌ها شد.
شوکت در پایان با اشاره به ضرورت تشکیل تعاونی‌های کارگری در کشور خاطرنشان کرد: باید این تعاونی‌ها پروژه‌های مختلف شهرداری‌ها، معادن و بنگاه‌های اقتصادی را در دست بگیرند و چنین اقدامی موجب افزایش بهره وری کارگران می‌شود.
انتهای پیام/
 
https://qomnews.ir/vdcdxs0k.yt09j6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما