شنبه ۴ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۴۵
کد مطلب : 56524
منبع : خبرگزاری فارس
پایان یک خلافت نامشروع؛

پیروزی بوکمال ثمره ی نقش آفرینی و مجاهدت سپاه و بسیج

قم نيوز : قم نیوز: امروز آزادسازی شهر بوکمال و پایان داعش به معنای پیروزی محور مقاومت بر محورغربی_عربی_عبری و تروریست است بی شک این پیروزی بزرگ رهاورد خون صدها شهید مومن، مجاهد فی سبیل الله به فتوای مرجعیت دینی در محور مقاومت و گروههای بسیج مردمی عراق و سوریه است.
پیروزی بوکمال ثمره ی نقش آفرینی و مجاهدت سپاه و بسیج
به گزارش قم نیوز کمتر کسی تصور می کرد گروه تروریستی کوچکی موسوم به دولت اسلامی(سال۲۰۰۷-۲۰۰۶) به سرعت تبدیل به سازمان تروریستی قوی و منسجمی تبدیل شود و با عضوگیری از بیش از ۸۰ کشور دنیا، بیعت گرفتن از قبایل و بازماندگان رژیم صدام بنیان تشکیل خلافت شوم دولت اسلامی شام و عراق را بنا نهد. گروهی که با سرعتی عجیب و تکنیک(ایجادرعب و وحشت)اعدام و کشتار های وسیع، به طرق فجیع شهرها و روستاهای عراق و سوریه را یکی پس از دیگری اشغال کند. اعلام خلافت اکنند. اما امروز و با گذشت بیش از ۶ سال عراق و سوریه از لوس وجود این این شجره ی ملعونه پاک و پایان داعش اعلام شد. اما امروز ۲۱نوامبر ۲۰۱۷ روزی تاریخی است. آزاد سازی بوکمال در جنوب شرق سوریه از یک سو و آزادسازی شهر راوه به عنوان اخرین نقطه ی جمعیتی قابل توجه در تصرف داعش در عراق(طی چند روز گذشته)این پیام را به دنیا مخابره کرد که کار داعش عملیاتی _این گروه تروریستی ساخته ی آمریکا- آل سعود در عراق و سوریه به پایان رسید. موضوعی که یک روز پس از ان وزیر جنگ رژیم صهیونیستی را وادار به اقرار این واقعیت کرد که دمشق بر تروریست ها چیره شد.
بی شک این پیروزی بزرگ رهاورد خون صدها شهید مومن، مجاهد فی سبیل الله است ثمره ی خون شهید همدانی ها، شهید حججی های، شهید دهقانی ها و دیگر شهدای مدافع حرم ال الله از مسلمانان شیعه و سنی، مسیحیان، ایزدی ها و ترکمن ها است که خالصانه و با تمام وجود مقابل دست های استکبار خصوصا آمریکا و اسرائیل و حکومت سعودی جنگیدند.یقینا در کنار مقاومت و پایداری مردم، دولت های قانونی و ارتش کشورهای عراق و سوریه،آن چیزی که بیش از همه نقشی تعیین کننده در این پیروزی و ظفر بزرگ دارد پس از نصرت الهی نقش حمایتی و دلسوزانه ی نظام جمهوری اسلامی، خصوصا راهنمایی و مواضع قاطع مقام معظم رهبری، مرجعیت دینی عراق، رهبران جنبش مقاومت و سپاه پاسداران در بسیج و سازماندهی نیروهای مردمی و مومن برای مقابله با تروریست تکفیری است که در قالب گروههای بسیج مردمی اعم از حزب الله، حشد الشعبی، النجبا، حیدریون، فاطمیون، زینبیون از کشورهای لبنان،عراق،سوریه،افغانستان و پاکستان و مستشاران نظامی سپاه قدس  باعث شکست این توطئه ی سیاه تجزیه منطقه شدند.
در ابتدای جولان و پیشرویی های داعش  خطر سقوط بغداد توسط این گروه به پشت دروازه های شهر رسید که اگر نبود فتوای جهادی آیت الله سیستانی و مرجعیت دینی که ناشی از شناخت درست ایشان از ماهیت دشمن و اهداف و مسیر جنگ، بی شک هم اکنون به جای دولت های قانونی عراق و سوریه خلافت دولت اسلامی شام و عراق به رهبری ابوبکر البغدای در منطقه حکومت می کرد. روشنگری مرجعیت و شخصیت های دینی و شیعی، تکفیر و باطل بودن داعش و دولت اسلامی را برای همگان روشن ساخت و صدهای جوان را علیه انان بسیج کرد( گروههای حشد الشعبی)این نقطه ی عطفی برای آزادسازی شهرهای اشغال شده(توسط داعش و دیگر گروههای تروریستی) یکی پس از دیگری و مقاومت ملت های سوریه و عراق شد.نیروهای مردمی،ارتش و دولت های عراق و سوریه متنظر حملات نمایشی امریکا و هم پیمانانش نماندند بر همگان روشن شد که اعتماد به آمریکا و ائتلاف ان بی فایده است انها به دنبال منافع خود بودند. لذا نیروهای ارتش و مردمی با حمایت های ایران و محور مقاومت  با همکاری هم شهرها را از سیطره و اشغال تروریست هاآزاد کردند.
امروز به روشنی برای افکار عمومی سراسر دنیا مشخص است که داعش را کسی جز امریکا به وجود نیاورد( با توجه به این که در جریان رقابت های انتخاباتی ریاست جمهوری سال گذشته ی امریکا دونالد ترامپ با صراحت مسئول شکل گیری داعش را دموکرات ها و هیلاری کلینتون معرفی کرد.همچنین گزارش های متعدد گاردین و اشپیگل از ارتباط امریکا و داعش) حمله ی سال ۲۰۰۳ به عراق و تضعیف بنیه ی دفاعی و امنیتی این کشور، تفرقه افکنی و حمایت از برخی گروههای فرقه ای و معارضان سوری و کمک های تسلیحاتی، نظامی و مالی از انها که تحت حمایت معنوی و ایدئولوژیک عربستان سعودی بودند در کنار آموزش متخصصین انگلیسی، فرانسویی اسرائیلی، ترکیه ای و اردنی به نیروهای داعشی نشان داد ائتلاف ضد تروریستی به رهبری آمریکا و ناتو برابر داعش صرفا یک نمایش به منظور مدیریت بحران، تامین منافع و امنیت اسرائیل، و مقابله با نفوذ فزاینده ی ایران در منطقه است.
امروز آزادسازی شهر بوکمال و پایان داعش به معنای پیروزی محور مقاومت بر محورغربی_عربی_عبری و تروریست است این دستاورد بزرگ بیش از گذشته موجب خشم نفرت دشمنان منطقه ای و بین المللی جمهوری اسلامی و محور مقاومت شده است در همین راستا عربستان با دست پاچگی تمام نشست فوق العاده ی اتحادیه عرب را برگزار می کند تا از این طریق بر ایران فشار وارد کند و تلاش می کند با نزدیکی به اسرائیل زمینه ی فشار بیشتر امریکا بر ایران را فراهم کند از طرف دیگر در پی ناکامی سیاست های امریکا و اسرائیل در منطقه واشینگتن سعی دارد با مطرح کردن لایحه ی تحریمی النجبا در کنگره به نفوذ منطقه ای ایران و گروههای مقاومت پایان دهد.
برخی تصور می کنند عراق و سوریه ی پس از داعش توجیهی برای ادامه و سازماندهی نیروهای بسیج مردمی ندارند. اما مسئولین سازمان بدر و دیگر گروههای مردمی اعلام کرده اند پایان کار داعش پایان موجودیت نیروهای بسیج مردمی نیست  بلکه انها با هدف دفاع از یکپارچگی ، حاکمیت و امنیت عراق و سوریه ی  پس از تروریست در چهارچوب سازمان های امنیتی عمل می کنند و در دوران سازندگی به بازسازی اقتصادی، فرهنگی و ایجاد وحدت بین گروهها فعالیت می کنند.

انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdcbasbs.rhb05piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما