يکشنبه ۵ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۳۰
کد مطلب : 56566
منبع : خبرگزاری فارس
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم مطرح کرد

شرکت 7 هزار نفر در طرح حفظ قرآن سازمان اوقاف در قم

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم گفت: امسال حدود هفت هزار نفر زیر پوشش طرح حفظ قرآن سازمان اوقاف در استان قم قرار گرفتند، این سازمان یکی از ارکان فعالیت‌های قرآنی در کشور است.
شرکت 7 هزار نفر در طرح حفظ قرآن سازمان اوقاف در قم
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام و المسلمین سید اسماعیل حسینی مقدم شامگاه شنبه در همایش وقف قرآنی که در سالن همایش‌های مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) برگزار شد، با اشاره به ضرورت توجه به وقف قرآنی اظهار کرد: باید موقوفاتی در زمینه توسعه قرآن در استان داشته باشیم، برای نخستین بار مدرسه شبانه روزی حفظ قرآن در استان قم افتتاح شد.
وی ادامه داد: امسال حدود هفت هزار نفر زیر پوشش طرح حفظ قرآن اداره اوقاف در استان قم قرار گرفتند، سازمان اوقاف یکی از ارکان فعالیت‌های قرآنی در کشور است و مراجع عظام تقلید از اقدامات قرآنی این سازمان تقدیر کردند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم افزود: رهبر معظم انقلاب بر ضرورت داشتن 10 میلیون نفر حافظ قرآن در کشور تاکید کردند، مزار امامزادگان باید به قطب‌های فرهنگی تبدیل شوند و پایگاه‌های حفظ قرآن در این بقاع متبرکه ایجاد شوند.
حسینی مقدم، احیای موقوفات را از درخواست‌های رهبر معظم انقلاب دانست و تصریح کرد: با وقف قرآنی امکان توسعه برنامه‌های قرآنی در نقاط مختلف کشور وجود دارد، متاسفانه موقوفات قرآنی در استان قم ضعیف است که این مساله تعجب دارد.
وی ادامه داد: وقف یکی از زیباترین و کامل ترین انواع انفاق و صدقه است، موقوفات در کشورمان برای عزاداری امام حسین(ع) و زنده نگه داشتن فرهنگ اهل‌بیت(ع) بسیار زیاد است، اما موقوفات قرآنی در ایران در حد صفر است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم افزود: وقف قرآنی از بهترین وقف‌ها است، به برکات موقوفات قرآنی، نهضتی برای گسترش فضا و روح قرآنی در جامعه شکل گرفته است.
حسینی مقدم با اشاره به سیره امام علی(ع) اظهار کرد: این امام معصوم 25 سال از عمر خود را پس از رحلت رسول اکرم(ص) به کشاورزی، باغداری و حفر قنات سپری کرد، امام علی(ع) با آباد کردن باغستان‌های وسیع جامعه را ثروتمند کرد.
وی ادامه داد: هدف امام علی(ع) از فعالیت در زمینه کشاورزی و باغداری انباشت ثروت به شیوه مرفهین بی درد نبود، البته جمع آوری ثروت از مسیر مشروع الهی اشکالی ندارد، امام علی(ع) از طریق وقف کردن، اموال خود را در اختیار جامعه قرار داد و هنوز هم برخی از موقوفات این امام معصوم باقی است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم افزود: رسول اکرم(ص) سنت حسنه وقف را در میان مسلمانان پایه گذاری کرد، اموال امام علی(ع) در مسیر نیازهای جامعه توسط این امام معصوم وقف شد و این مساله برای همه اقشار مسلمانان پیام دارد.
حسینی مقدم با اشاره به متولی موقوفات رسول اکرم(ص) اظهار کرد: پیامبر(ص) پس از خود حضرت زهرا(س) را به عنوان متولی موقوفاتشان قرار داد، این اقدام رسول اکرم(ص) پیام‌های زیادی دارد، یکی از این پیام‌ها این است که زنان می‌توانند حضور اثرگذاری را در عرصه‌های اقتصادی و فرهنگی داشته باشند.
وی ادامه داد: اینکه امام علی(ع) در روایتی علم و ثروت را با یکدیگر مقایسه کرد، به معنای مذموم بودن هر گونه ثروتی نیست، البته اگر در جامعه به نیازمندان توجه نشود و ثروت تنها برای رفاه بخش اندکی از جامعه هزینه شود، چنین ثروت اندوزی مذموم است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم افزود: رفاه طلبانی در جامعه وجود دارند که به نیازمندان بی توجه هستند، این در حالی است که حل مشکلات مردم به خصوص نیازمندان و مستمندان جزو سفارش‌های امام علی(ع) به مسلمانان بود.
وی در پایان خاطرنشان کرد: انفاق باید در مسیر خداوند باشد و انسان نباید در هنگام صدقه به نیازمندان منت بگذارد.

انتهای پیام/136
 
https://qomnews.ir/vdch-mnm.23n--dftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما