دوشنبه ۶ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۰۰
کد مطلب : 56628
منبع : خبرگزاری فارس
عضو هيأت علمي جامعة الزهرا مطرح كرد

اهميت تبيين وظايف امت در برابر امام در دوران غيبت

قم نيوز : عضو هيأت علمي جامعة الزهرا گفت: شناخت امام و وظيفه امت در برابرامام بايد به طور كامل در دوران غيبت تبيين شود اين امر بايد به وسيله كساني صورت گيرد كه صلاحيت چنين اقداماتي را دارند.
اهميت تبيين وظايف امت در برابر امام در دوران غيبت
به گزارش قم نیوز معصومه ظهیری امروز در قم، ضمن تبریک آغاز امامت امام زمان(عج) اظهار کرد: پس از شهادت امام حسن عسکری(ع) مسؤولیت هدایت امت به امام زمان(عج) منتقل شد و خداوند وجود مبارک ایشان راحفظ کرد تا مسؤولیت هدایت و جانشینی به ایشان برسد.
وی خاطرنشان کرد: پس از دوران غیبت کبری وعده الهی این است که زمین برای مستضعفان می‌شود و وعده خداوند برای جانشینی و پذیرش این مسؤولیت ازسوی مستضعفان اتفاق می‌افتد ولی مشروط به شرایطی است.
عضو هیأت علمی جامعة الزهرا با بیان اینکه زمینه‌‌‌سازی صلاحیت‌ها در جامعه باید به سوی فراهم کردن زمینه‌های ظهور باشد گفت: شناخت امام و وظیفه امت در برابر امام باید به طور کامل در دوران غیبت تبیین شود البته این امر باید به وسیله کسانی صورت گیرد که صلاحیت چنین اقداماتی را دارند.
وی عنوان کرد: وظیفه دیگر فراهم کردن وحدت عمومی و پیشگیری از تفرقه برای اتحاد جامعه مسلمانان است باید در نظر داشت در زمان خلافت و امامت امام زمان(عج) حکومت، خلافت و امامت برای همه جهانیان است.
ظهیری یادآور شد: زمینه‌سازی اصلاحات اجتماعی و وحدت مردم به وسیله مسلمانان اتفاق می‌افتد و لازم است در قالب آموزش‌ها، تعالیم، اصلاحات اجتماعی، امر به معروف و نهی از منکر و شناخت نسل جدید برای پیشگیری از آسیب‌ها تلاش شود تا خداوند باقیمانده دوران غیبت را بر ما ببخشد و زمینه‌های ظهور فراهم شود.
انتهای پیام/136
 
https://qomnews.ir/vdcg739n.ak93x4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما