چهارشنبه ۸ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۰۱:۰۰
کد مطلب : 56691
منبع : خبرگزاری فارس
استاد حوزه علمیه قم در همایش منجی موعود:

در عصر ظهور نور ولایت در هستی محقق می‌شود

قم نيوز : قم نیوز: استاد حوزه علمیه قم گفت: در روز استقرار حکومت امام زمان(ع)، دیگر این خورشید نیست که روشنایی می‌بخشد بلکه نور ولایت محقق می‌شود و توحید ولایی در روز ظهور برای مردم محقق می‌شود.
در عصر ظهور نور ولایت در هستی محقق می‌شود
در عصر ظهور نور ولایت در هستی محقق می‌شود
به گزارش قم نیوز حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا عابدینی در کمیسیون مطالعات قرآنی و معرفتی منجی موعود که بعد از ظهر امروز در سالن جلسات مسجد مقدس جمکران برگزار شد، به تبیین  رابطه سه یوم الله ظهور، رجعت و قیامت از منظر قرآن کریم پرداخت و اظهار کرد: غایت فعال همه ادیان سلطه مطلق توحید است که البته به معنای حاکمیت صرف نیست بلکه حاکمیتی است که اسم الباطن محقق می‌شود، حاکمیتی که در دوره ظهور ایجاد می‌شود قدری از اسم الباطن محقق می‌شود.

وی ادامه داد: اسم الباطن اقتضائاتی دارد که یکی از آن‌ها بریده شدن سر شیطان است؛ روز ظهور دو مرتبه قیام حضرت و استقرار حاکمیت ایشان است که این احکام مربوط به استقرار حضرت است.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه در دوران قیام حضرت هنوز توبه پذیرفته می‌شود، ابراز کرد:  اما پس از استقرار حکومت حضرت، این رفت و آمدها دیگر برقرار نیست؛ باید مراقب تفسیر آیات و روایات نسبت به دوره‌ها باشیم.

عابدینی بیان کرد: در روز  استقرار حکومت امام زمان(ع)، دیگر این خورشید نیست که روشنایی می‌بخشد بلکه نور ولایت محقق می‌شود و توحید ولایی در روز ظهور برای مردم محقق می‌شود.

وی با اشاره به اینکه هر چه تحولات ظهور عظیم‌تر باشد، انسان به ملکیت پروردگار نزدیک‌تر می‌شود، گفت: خداوند موسی را با این سؤال که چه چیزی در دست توست، به اوج رساند؛ حضرت در این جا پاسخ می‌دهند که عصا است. اما به تعبیر تفسیری ایشان باید می‌گفت این همان چیزی است که تو می‌خواهی ای پروردگار؛ پس در آخرالزمان هم انسان به هر چیز که نگاه می‌کند، چیزی را می‌بیند که خدا می‌خواهد آن باشد.

استاد حوزه علمیه  با بیان اینکه در نظام ظهور به عمق و جان همه چیز نگاه می‌شود و در اینجا حقایق دیده می‌شود، اظهار کرد: تا توحید ولایی آشکار نشود، به توحید الهی نمی‌رسد؛ پس در روز ظهور تحول در ادراک ایجاد می‌شود و پیش از ظهور نیز این امکان فراهم می‌شود همانطور که برخی اهل فضل و علما به آن رسیدند که دیگر برای آن‌ها دیگر غیبت مطرح نیست و حقیقت را یافته‌اند.

عابدینی افزود: کسی که به اسم باطن رسیده باشد، دیگر غیبت برای مطرح نیست؛ تمام آیات و روایات قیامت و ظهور و رجعت، می‌تواند مفسر بحث ظهور باشد.

وی خاطرنشان کرد: پیش از ظهور در مدت زمان کوتاهی اتفاقات و تحولات زیادی رخ می‌دهد و این شدت ابتلائات به حدی است که ممکن است مؤمنی شب بخوابد و صبح کافر از خواب بیدار شود؛ نمونه عینی آن انقلاب ایران بود که هیچ کس تصور نمی‌کرد که این انقلاب رخ دهد و به پیروزی منجر شود.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcgq39n.ak93y4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما