چهارشنبه ۸ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۳۳
کد مطلب : 56725
منبع : خبرگزاری فارس
آيت‌الله جوادي آملي:

دست و زبان گرفتار انسان‌ها هستند

قم نيوز : مفسر قرآن كريم گفت: اكنون زمان انتقام الهي نيست بلكه زمان امتحان است و به انسان فرصت داده مي‌شود تا مشخص شود انسان چه كار مي‌كند.
دست و زبان گرفتار انسان‌ها هستند
دست و زبان گرفتار انسان‌ها هستند
به گزارش قم نیوز آیت‌الله عبدالله جوادی آملی پیش از ظهر امروز در درس تفسیر قرآن کریم که در مسجد اعظم برگزار شد، اظهار کرد: هیچ عاملی در عالم به عنوان غضب نیست و در دستگاه الهی ظلمی وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: اکنون زمان انتقام الهی نیست بلکه زمان امتحان است و به انسان فرصت داده می‌شود تا مشخص شود انسان چه کار می‌کند.

این مرجع تقلید با بیان اینکه در هیچ بخشی از قرآن ذکر نشده که از هیزم برای درست کردن آتش جهنم استفاده می‌شود گفت: جهنم خود شخص است به عنوان مثال کوره‌ها سه عنصر دارند هیزم‌ها ظالمان هستند، فرعون‌ها خودشان آتش دارند و دیگران را می‌سوزانند.

وی خاطرنشان کرد: دست و زبان گرفتار انسان‌ها هستند و به عنوان ابزار از آنها استفاده می‌کنند بنابراین دست و زبان دروغ نمی‌گویند انسان است که آنها را به اعمال نادرست وادار می‌کند.

آیت‌الله جوادی آملی با بیان اینکه انسان دست، پا و زبان را به کار برده است گفت: این ابزار جرم نکردند؛ دست زیر میزی بگیر گناه نکرده بلکه شخص گناه کرده دست و پا مانند قلم است که انسان از آن استفاده می‌کند و ابزار کار است.

وی عنوان کرد: این دست از ما به ستوه آمده بنابراین علیه ما به خدا شکایت می‌کند زیرا انسان او را گرفتار کرده است.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcenf8n.jh8pwi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما