پنجشنبه ۹ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۰۱
کد مطلب : 56762
منبع : خبرگزاری فارس
حجت‌الاسلام والمسلمين قرائتي مطرح كرد

اهميت احيا و حفظ قداست زكات در جامعه

قم نيوز : عضو شورای عالی زکات گفت: زکات از واجبات فراموش شده است كه بايد در اين زمينه عذرخواهي كرد و براي احياي آن قدم برداشت و توجه داشت كه قداست زکات حفظ شود.
اهميت احيا و حفظ قداست زكات در جامعه
اهميت احيا و حفظ قداست زكات در جامعه
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام  والمسلمین محسن قرائتی ظهر امروز در پنجمین همایش زکات که در مجتمع حضرت معصومه کمیته امداد امام خمینی استان قم برگزار شد اظهار کرد: خداوند در قرآن می‌فرماید که صدقات را اعطا کنید که از جمله مواردی که صدقه به آنها تعلق می‌گیرد در راه مانده، در راه خدا و فقر است.

وی خاطرنشان کرد: زکات مسئله فقهی است اگر زکات احیا شود دین احیا می‌شود و مشکلات جامعه برطرف می‌شود.

 رئیس ستاد اقامه نماز با اشاره به تعبیر صدقه در پرداخت زکات گفت: خداوند بیان می‌کند اگر دیندار هستید زکات بپردازید؛ در زمینه کمک به فقرا آیات فراوانی وجود دارد که خمس، زکات و صدقه را شامل می‌شود.

وی عنوان کرد: زکات امتیازات فراوانی دارد خداوند به پیامبر اکرم(ص) می‌فرماید به کسی که زکات می‌پردازد درود بفرست. کلمه زکات 32 بار در قرآن ذکر شده است.

قرائتی یادآور شد: اگر امام در زمین نباشد قرآن اجازه داده فرد خطاکار شود اگر پیامبر اکرم(ص) جانشین نداشته باشد مردم حق دارند کافر شوند ولی اکنون خداوند با تعیین جانشینانی به عنوان ائمه اطهار(ع) راه بهانه را بسته است.

 وی تصریح کرد: زکات از واجبات فراموش شده است که باید در این زمینه عذرخواهی کرد و برای احیای آن قدم برداشت و توجه داشت که قداست زکات حفظ شود.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcf0edt.w6dvvagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما