پنجشنبه ۹ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۳۰
کد مطلب : 56771
منبع : خبرگزاری فارس
توليت آستان مقدس حضرت معصومه:

پرداخت نكردن زكات يكي از علل مؤاخذه مشركان است

قم نيوز : توليت آستان مقدس حضرت معصومه گفت: مبلغان به عنوان كساني كه عهده دار انتقال احكام الهي به مردم هستند در كنار بحث اقامه نماز بايد به همان ميزان بحث اداي زكات را تأكيد داشته باشند. در قرآن يكي از علل مؤاخذه مشركان نپرداختن زكات ذكر شده است.
پرداخت نكردن زكات يكي از علل مؤاخذه مشركان است
پرداخت نكردن زكات يكي از علل مؤاخذه مشركان است
به گزارش قم نیوز آیت‌الله سیدمحمد سعیدی ظهر امروز در پنجمین همایش سراسری زکات که در مجتمع حضرت معصومه کمیته امداد امام خمینی استان قم برگزار شد با بیان اینکه ادای زکات یکی از فرامین مهم اسلام است اظهار کرد: خداوند کسانی که بین فرامین و تکالیف تفکیک قائل می‌شوند به شدت عذاب می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: خداوند از مسلمانان خواسته همانطوری که در حوزه اعتقاد بین فرامین الهی تفکیک قائل نمی‌شوند در عمل نیز این تفکیک را کنار بگذارند.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه به گذشت حدود 40 سال از انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود:‌ زمان زیادی است تا آنچه حق تعالی در زمینه زکات توصیه کرده‌‌اند عمل شود البته از همه کسانی که در عرصه دین الهی قدم گذاشتند؛ تشکر می‌شود ولی هر اندازه زحمت متحمل می‌شوند جای خالی بسیاری از این امور محسوس است.

وی یادآور شد: مبلغان به عنوان کسانی که عهده‌دار انتقال احکام الهی به مردم هستند در کنار بحث اقامه نماز باید به همان میزان بحث ادای زکات را تأکید داشته باشند. در قرآن یکی از علل مؤاخذه مشرکان نپرداختن زکات ذکر شده است.

سعیدی ضمن تشکر از مردم ولایی در حرکت اربعین گفت: اوج این عرض ارادت در پیاده‌روی اربعین مشاهده شد که بیش از 20 میلیون نفر در سرزمین کربلا با عشق و علاقه جمع شدند اگر این امت تعظیم‌کننده شعائر در حوزه ادای زکات یا دیگر فرایض دین کم بیاورند مشمول گله و انتقاد حق تعالی می‌شوند.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در پیام خود به همه ما تذکر دادند گفت: در این جلسه که در زمینه زکات در حال برگزاری است که به عنوان توبه به سوی آنچه وظیفه بود و در ادای آن کوتاهی شده برگردید و بازنگری در وضعیت تبلیغ، قلم‌ها و منبرها انجام شود.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcfyedt.w6dveagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما