پنجشنبه ۹ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۱۵
کد مطلب : 56772
منبع : خبرگزاری فارس
عضو مجلس خبرگان رهبري مطرح كرد

برطرف شدن مشكلات روستاها با پرداخت زكات

قم نيوز : عضو مجلس خبرگان رهبري گفت: بخشی از مشكلات روستاها مربوط به این است که به زکات پرداخته نشده است بنابراين اقدامات بايد با پیام رهبری تطبیق پيدا كند و کارها در این زمینه انجام شود.
برطرف شدن مشكلات روستاها با پرداخت زكات
برطرف شدن مشكلات روستاها با پرداخت زكات
به گزارش قم نیوز آیت‌الله محسن کازرونی ظهر امروز در پنجمین همایش سراسری زکات که در مجتمع حضرت معصومه کمیته امداد امام خمینی استان قم برگزار شد اظهار کرد: در مسئله تبلیغ زکات عناوینی وجود دارد که باید نسبت به آن آگاه بود.

وی خاطرنشان کرد: زکات از امورات دین است که باید بر اساس منطق و بدون غلو نسبت به گسترش آن اقدام شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اقدامات بسیار شایسته کمیته امداد گفت:‌ تغییر مکان کمیته امداد از جمله مصوبات شورای کمیته امداد بود که بسیار مورد تقدیر واقع شد.

وی خاطرنشان کرد: در زمینه زکات ادبیات بشری وجود دارد که مساحت گسترده‌ای را پوشش می‌دهد. ریشه فقر در جامعه کنونی به دلیل سیاست‌های غربی است بنابراین با این دولت‌ها باید صحبت شود که به جای جنگ، قتل و خونریزی برای برطرف شدن فقر، تبعیض و عدالت برنامه‌ریزی داشته باشد.

کازرونی عنوان کرد: بد تبلیغ کردن بدتر از برخورد کردن و حذف کردن است بنابراین مبلغان باید خود را با ادبیات جهانی منطبق کنند.

وی خاطرنشن کرد:‌ اهمیت زکات باید از زبان اهل علم بیان شود. می‌توان بیان کرد پشت هیچ مفهومی از مفاهیم دینی به اندازه زکات معنا نفهته نیست.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم(ص) گفت:‌ صدق در زبان، سخاوت در مال و مودت در قلب از جمله خصلت‌هایی است که بر انسان بهشت را واجب می‌کند.

وی با بیان اینکه حدود 20 میلیون نفر جمعیت روستایی در کشور وجود دارد گفت: 50 درصد از افراد زیر پوشش کمیته امداد روستایی هستند بنابراین لازم است با تبلیغ درست و بیان آثار زکات در جامعه فعالیت‌هایی مانند احداث درمانگاه، مسجد و تأمین جهیزیه فرزندان در روستاها انجام شود.

کازرونی خاطرنشان کرد:‌ اگر زکات با آثار ملموس خود ترویج پیدا کند؛ سبب می‌شود که منازل روستاییان مقاوم شود و اشتغال در روستاها به وجود آید.

وی عنوان کرد: بخشی از مشکلات مربوط به این است که به زکات پرداخته نشده است بنابراین اقدامات باید با پیام رهبری تطبیق پیدا کند و کارها در این زمینه انجام شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد:‌ مبلغ دین باید دین را با ادبیات درست، دینی و با تأمل ترویج دهد یک روایت را پیدا کردن و بیان کردن خدمت به دین نیست.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcgxu9n.ak93u4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما