شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۲۸
کد مطلب : 56832
منبع : پایگاه اطلاع رسانی شهرداری قم
مدیر کل پیشگیری و رفع تخلفات شهری خبر داد

اجرای طرح ضربتی جمع آوری متکدیان و کودکان خیابانی در قم

قم نيوز : مدیر کل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری قم گفت: طرح ضربتی رفع تخلفات شهری بویژه جمع آوری متکدیان و کودکان خیابانی در قم ازسه ماه پیش درحال اجرا می باشد
اجرای طرح ضربتی جمع آوری متکدیان و کودکان خیابانی در قم
اجرای طرح ضربتی جمع آوری متکدیان و کودکان خیابانی در قم
به گزارش قم نیوز احمدرضا شفیعی اظهار کرد: در راستای ایجاد شهری نمونه و توسعه یافته و به منظور رفع آسیب های اجتماعی ناشی از فعالیت غیر مجاز افراد سود جو که با سوء استفاده از احساسات و عواطف انسانی به عناوین و شیوه های مختلف حقوق سایر شهروندان را مورد تعدی قرار داده و به اشکال گوناگون مبادرت به تکدی گری می کنند طرح ضربت جمع آوری متکدیان و کودکان خیابانی که از شهریورماه به مرحله اجرا در آمده است
وی افزود: این طرح علاوه بر فعالیت شبانه روزی واحدهای پیشگیری و رفع تخلفات شهری مناطق 8 گانه که به طور مستمر در حال انجام است به صورت ویژه انجام خواهد شد.
وی تصریح کرد: در این طرح اداره کل پیشگیری و رفع تخلفات شهری با بهره گیری از گشت ویژه و نامحسوس ستاد و ناظرین عالی و ماموران رفع تخلفات شهری مناطق با بررسی و نظارت در سطح شهر با هرگونه تخلفات شهری به خصوص فعالیت متکدیان و کودکان خیابانی برخورد قاطع خواهد کرد.
وی با تاکید بر اینکه حضور متکدیان و کودکان خیابانی در سطح شهر علاوه بر اینکه چهره شهر را آلوده و مخدوش می سازد بستر ارتکاب جرم و جنایت را نیز مهیا می کند، اظهار داشت: این متکدیان که غالباً از استانهای همجوار هستند با سوء استفاده از احساسات دینی و عواطف مذهبی شهروندان مبادرت به تکدی گری نموده و روزانه از این راه درآمدهای زیادی را عاید خود می کنند.
شفیعی افزود: اگر شهروندان به جای کمک به اینگونه اشخاص کمک های خود را به نهادهای خیریه و حمایتی معتبر در سطح شهر ارائه دهند قطعا بدست نیازمندان واقعی خواهد رسید، ولی با کمک به متکدیان زمینه سوء استفاده و فعالیت بیشتر آنها را فراهم نموده و گدا پروری در شهر رواج خواهد یافت.
مدیر کل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری قم اضافه کرد: براساس مصوبه شورای عالی اداری آئین نامه ای به منظور اصلاح ساختار و ایجاد هماهنگی در فعالیت دستگاههای اجرایی در خصوص مبارزه با تکدی گری ، جمع آوری ، شناسایی و تعیین وضعیت این افراد تعیین و تصویب گردیده و دستگاههای مربوطه موظف به انجام آن می باشند.که به حمدالله در استان این هماهنگی درحال اجرا میباشد
وی با اعلام بر اینکه اگر سایر دستگاهها به وظایف خود در این خصوص عمل می‌کردند، بسیاری از این متکدیان ساماندهی می شدند، گفت: متاسفانه غالب متکدیان جمع آوری شده قبلآ تکراری بودند که تاکنون به دفعات توسط ماموران رفع تخلفات شهری جمع آوری شده بودند.
شفیعی اضافه کرد: بدیهی است همانگونه که تاکنون شهرداری قم با همکاری دستگاه قضایی ، نیروی انتظامی و اداره بهزیستی کمیته امداد و.... با قاطعیت با این عارضه ناپسند اجتماعی برخورد کرده است کماکان نیز این معضل در اولویت برنامه های اداره کل پیشگیری و رفع تخلفات شهری خواهد بود.
وی تصریح کرد:باتوجه به اقدامات انجام شده، تعامل وهمدلی که بین تمام دستگاههای استان مخصوصادستگاه قضایی میباشد وضعیت متکدیان دراین استان نسبت به سایرشهرها مخصوصآ کلانشهرها در وضعیت خوب ومطلوبتری میباشد.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcdxj0k.yt09s6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما