يکشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۲۴
کد مطلب : 56909
منبع : خبرگزاری مهر
مدیرکل تبلیغات اسلامی قم تأکید کرد؛

لزوم پرهیز از موازی‌کاری در فعالیت‌های فرهنگی

قم نيوز : مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم خواستار پرهیز از موازی‌کاری در فعالیت‌های فرهنگی شد و گفت: ۱۰ مرکز فرهنگی در قم برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی تشکیل شده است.
لزوم پرهیز از موازی‌کاری در فعالیت‌های فرهنگی
لزوم پرهیز از موازی‌کاری در فعالیت‌های فرهنگی
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام عباس اسکندری ظهر یکشنبه در نشست مشترک مسئولان استان و مدیران فرهنگی مناطق دهگانه قم که در اداره کل تبلیغات اسلامی استان برگزار شد، گفت: آسیب‌های اجتماعی مسئله‌ای نبوده که در مدت کوتاهی به وجود آمده باشد، بنابراین ریشه‌کن کردن این آسیب‌ها نیز در مدت زمان کوتاه امکان‌پذیر نیست.

وی گفت: بخشی از این آسیب‌ها و زمینه‌های پیدایش آن مربوط به قبل از انقلاب اسلامی است و بخشی از آن‌ها به دلیل تحولات جوامع انسانی به وجود آمده است.

حجت‌الاسلام اسکندری بر لزوم برنامه ریزی برای مقابله طولانی مدت و عمیق با آسیب‌های اجتماعی تأکید کرد و افزود: پس از تأکید مقام معظم رهبری، تلاش برای مقابله با ۵ آسیب اجتماعی در اولویت قرار گرفته چون دامنه این آسیب‌ها وسیع‌تر بوده و تأثیرگذاری منفی آن در جامعه بیشتر است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم خواستار پرهیز از موازی‌کاری در فعالیت‌های فرهنگی شد و افزود: مقام معظم رهبری بر اجرای فعالیت‌های شبکه‌ای تأکید دارند و اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم به همین منظور ۱۰ مرکز فرهنگی در محله‌های حاشیه‌ای قم راه‌اندازی کرده تا برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی از ظرفیت‌های نهادها و مردم استفاده کند.

وی با بیان این که مدیریت این مراکز بر عهده روحانیون توانمند است، گفت: این مراکز در مساجد محوری راه اندازی شده و مساجد، هیئت‌های مذهبی و موسسات قرآنی هر محله با محوریت این مساجد فعالیت خواهند کرد.

حجت‌الاسلام اسکندری گفت: این طرح که با هدف پیوند بین سه نهاد مهم تربیتی خانه، مدرسه و مسجد آغاز شده، سفینه النجاه نام دارد.

به گفته وی اگر بین این نهاد تربیتی پیوند مناسبی برقرار شود، بسیاری از آسیب‌های اجتماعی کمرنگ می‌شود.

 
https://qomnews.ir/vdci33aw.t1aqu2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما