دوشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۰۱
کد مطلب : 56941
منبع : خبرگزاری فارس
آیت‌الله حسینی بوشهری:

فعالیت سازمان‌های فرهنگی باید با محوریت مساجد باشد

قم نيوز : امام جمعه قم گفت: باید فعالیت سازمان‌های فرهنگی همچون سازمان تبلیغات و سازمان اوقاف با محوریت مساجد باشد، مساجد ظرفیت‌های زیادی دارند.
فعالیت سازمان‌های فرهنگی باید با محوریت مساجد باشد
فعالیت سازمان‌های فرهنگی باید با محوریت مساجد باشد
به گزارش قم نیوز آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری پیش از ظهر امروز در دیدار دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد که در ساختمان جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد، با اشاره به فلسفه انقلاب اسلامی اظهار کرد: دغدغه‌های فرهنگی فلسفه این انقلاب بود و طبقه روحانیت و در راس امام خمینی(ره) پیش از انقلاب علاوه بر اینکه نگران معیشت مردم و استقلال کشور بودند، دغدغه فرهنگی داشتند.

وی ادامه داد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی دستگاه‌های مختلفی عهده دار مسائل فرهنگی شدند، از جمله این سازمان‌ها می‌توان به سازمان اوقاف، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اشاره کرد، کارهای خوبی توسط سازمان‌های فرهنگی در کشور صورت گرفت.

امام جمعه قم افزود: وضعیت فرهنگی کشور قانع کننده نیست و دشمن طرح‌های مختلفی در این بخش دارد، کانون‌های فرهنگی مساجد نفوذ زیادی در کشور دارند و این کانون‌ها حتی در روستاهای کوچک نیز دارای پایگاه است.

آیت‌الله حسینی بوشهری، بازنگری در زمینه برنامه‌های فرهنگی را ضروری دانست و تصریح کرد: نباید همیشه برنامه‌ها بدون تغییر انجام شوند، باید فعالیت سازمان‌های فرهنگی همچون سازمان تبلیغات و سازمان اوقاف با محوریت مساجد باشد، مساجد ظرفیت‌های زیادی دارند و باید برای برگزاری برنامه‌های فرهنگی در مساجد برنامه ریزی صورت بگیرد، بودجه در کشور است، اما چگونگی هزینه کردن بودجه بسیار مهم است.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب برای جوانان غربی نامه نوشتند و این نامه تاثیرات شگرفی داشت، باید برای نسل جوان و نوجوان کشور برنامه ریزی صورت بگیرد، آن‌ها یک ظرفیت برای کشورمان هستند و باید از ظرفیت نسل جوان و نوجوان استفاده کنیم، آن‌ها روزی مدیران این کشور می‌شوند.

امام جمعه قم افزود: باید کانون‌های فرهنگی مساجد با مدارس ارتباط مستمر داشته باشند و دانش آموزان به بهانه برنامه‌های مختلف به مساجد دعوت شوند، هر جا مسجد را محور قرار دادیم، موفق شدیم، مراکز فرهنگی دیگر کارایی مساجد را ندارند، در مساجد معنویت وجود دارد.

آیت‌الله حسینی بوشهری، استفاده از ظرفیت حوزه در کانون‌های فرهنگی مساجد را ضروری دانست و تصریح کرد: طلبه‌های حوزه می‌توانند در کانون‌های مساجد حضور پررنگی داشته باشند و حضور طلاب در این کانون‌ها موجب تحول فعالیت‌های فرهنگی مساجد می‌شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: باید کانون‌های فرهنگی مساجد طرح‌های جدیدی را در مساجد اجرا کنند و نباید فعالیت‌ها در این مساجد به فعالیت‌های روزمره خلاصه شود.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcezo8n.jh8pei9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما