سه شنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۱۰
کد مطلب : 56981
منبع : خبرگزاری فارس
معاون شهردار قم خواستار شد

توجه به ضوابط مناسب‌سازی ویژه معلولان در طراحی ساختمان‌های اداری

قم نيوز : معاون معماری و شهرسازی شهرداری قم بر توجه وِیژه به ضوابط مناسب‌سازی ویژه معلولان در طراحی ساختمان‌های اداری تاکید کرد.
توجه به ضوابط مناسب‌سازی ویژه معلولان در طراحی ساختمان‌های اداری
به گزارش قم نیوز غلامرضا جانقربان در نشست مسؤولان شهری با مدیران سازمان بهزیستی و نمایندگان جامعه معلولان شهر قم، با اشاره به اهمیت مناسب‌سازی امکانات شهری برای بهره‌مندی جامعه معلولان اظهار کرد: موضوع مناسب‌سازی اگرچه بعضا مورد کم‌توجهی واقع شده اما امروز دغدغه جدی در این حوزه در شهرها وجود دارد.
معاون معماری و شهرسازی شهرداری قم با تاکید بر اینکه موضوع مناسب‌سازی بحثی بین‌بخشی است، افزود: در سایر دستگاه‌های متولی امر کمتر به مساله مناسب‌سازی توجه شده است و باید جلسات مستمر برگزار شود تا اقدامات به طور ویژه مورد پیگیری باشد.
جانقربان با بیان اینکه شهر موجودی زنده است و برای رشد و توسعه آن نیازمند طرحی ساختاری و راهبری هستیم، تصریح کرد: ما پیگیر این هستیم که طرح تفصیلی شهر و به دنبال آن طرح محلات را نیز آماده کرده و بر مبنای آن بتوانیم ساختار شهر را بهبود بخشیم.
وی با بیان اینکه در مباحث مقررات ملی ساختمان به بحث معلولان پرداخته شده است، افزود: این مباحث در نظام مهندسی به عنوان اساس طراحی و ساخت باید مد نظر قرار گرفته و نظارت لازم نیز صورت گیرد، یعنی ما از نظر قوانین و ضوابط مشکلی نداریم و مشکل اصلی در نحوه اجرا است.
معاون معماری و شهرسازی شهرداری قم با تاکید بر اینکه مناسب‌سازی ویژه معلولان یکی از اصلی‌ترین موارد چک‌لیست طراحی معماری ساختمان‌های اداری و تجاری در شهرداری است، گفت: مدیران دستگاه‌های مختلف استان باید به مسئله معلولان به عنوان یک دغدغه جدی نگاه کنند که امروز کمتر این مسئله مورد توجه قرار گرفته و بخش زیادی از سازمان‌ها مشکل مناسب سازی دارند.
جانقربان با بیان اینکه شهر قم شهر ایمنی نیست، اظهار کرد: از زوایای مختلف ما مشکلات متعددی در شهر قم داریم؛ 2 هزار هکتار از وسعت شهر قم دچار فرسودگی است و تمام شاخص‌های ناایمن بودن در آنها وجود دارد که در وقوع حوادث مشکل‌ساز خواهد بود.

انتهای پیام/136
 
https://qomnews.ir/vdciz3aw.t1aqv2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما