شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۰۱
کد مطلب : 57112
منبع : خبرگزاری فارس
مدیر فرهنگی و هنری آستان مقدس حضرت معصومه(س) مطرح کرد

وجود 250 هزار نسخه کتاب در کتابخانه حرم حضرت معصومه(س)

قم نيوز : مدیر فرهنگی و هنری آستان مقدس حضرت معصومه(س) گفت: کتابخانه این آستان مقدس به دلیل جامعیت جزو 10 کتابخانه جامع کشور است و در آن 250 هزار نسخه کتاب وجود دارد.
وجود 250 هزار نسخه کتاب در کتابخانه حرم حضرت معصومه(س)
وجود 250 هزار نسخه کتاب در کتابخانه حرم حضرت معصومه(س)
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام و المسلمین اسماعیل محمدی کرمانشاهی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان با اشاره به فعالیت کتابخانه آستان مقدس حضرت معصومه(س) اظهار کرد: این کتابخانه به دلیل جامعیت جزو 10 کتابخانه جامع کشور است، کتابخانه آستان مقدس حضرت معصومه(س) به وسعت 12 هزار متر مربع در چهار طبقه است.

وی ادامه داد: کتابخانه آستان مقدس حضرت معصومه(س) کتاب‌های چاپ سنگی و چاپ سربی دارد، این کتابخانه دارای بخش ترمیم کتاب‌های خطی است و در هر موضوعی در آن کتاب وجود دارد.

مدیر فرهنگی و هنری آستان مقدس حضرت معصومه(س) افزود: روزانه حدود هزار نفر به کتابخانه آستان مقدس معصومه(س) مراجعه می‌کنند و خدمات دهی این کتابخانه تنها مختص مردم شهر قم نیست و افرادی از استان‌ها و کشورهای مختلف به این کتابخانه مراجعه می‌کنند.

محمدی کرمانشاهی با اشاره به اهدای کتابخانه‌های شخصی به کتابخانه آستان مقدس حضرت معصومه(س) اظهار کرد: افراد زیادی کتابخانه‌های شخصی خود را به این کتابخانه اهدا کردند، این کتابخانه در سال 1331 برپا شد و ظرفیت حدود یک میلیون نسخه کتاب را دارد.

وی ادامه داد: بخش مطبوعات کتابخانه آستان مقدس حضرت معصومه(س) شامل مطبوعاتی از دوره قاجار تاکنون است و ظرفیت سالن مطالعه آن اکنون 800 نفر است، در حال حاضر کتابخانه آستان مقدس حضرت معصومه(س) جمعه‌ها هم فعالیت می‌کند و فعالیت یکی از تالارهای این کتابخانه تا ساعت 23 است.

مدیر فرهنگی و هنری آستان مقدس حضرت معصومه(س) افزود: امسال کتابخانه آستان مقدس در ماه رمضان تا سحرها نیز باز بود و این روال در سال‌های آینده ادامه خواهد داشت، کتابخانه آستان مقدس حضرت معصومه(س) فرصت‌های خوبی را برای پژوهشگران و دانشجویان فراهم کرده و خدمات این کتابخانه به خواهران و برادران به صورت همزمان است.

محمدی کرمانشاهی با اشاره به تالارهای کتابخانه آستان مقدس حضرت معصومه(س) اظهار کرد: این کتابخانه 6 تالار دارد و اکنون دارای 250 هزار نسخه کتاب است.

وی ادامه داد: موزه آستان مقدس حضرت معصومه(س) یک موزه جامع است که در سال 1304 تاسیس شد و پادشاهان در طول تاریخ، آثار فاخری را به حرم حضرت معصومه(س) اهدا کردند، قرآن‌های نفیسی در موزه آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) است و بسیاری از این قرآن‌ها قابل قیمت گذاری نیست.

مدیر فرهنگی و هنری آستان مقدس حضرت معصومه(س) افزود: آثار بسیاری از دوره‌های صفویه و قاجار در موزه این آستان مقدس وجود دارد، قبور تعدادی از پادشاهان قاجار در حرم حضرت معصومه(س) قرار دارد و آثار موجود در موزه آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) مورد اعجاب موزه داران جهان است.

محمدی کرمانشاهی با اشاره به امکان ایجاد موزه‌های تخصصی در حرم حضرت معصومه(س) اظهار کرد: با توجه به منابع فراوان در این آستان امکان ایجاد موزه‌های تخصصی در آستان مقدس حضرت معصومه(س) وجود دارد و این مساله نیازمند اختصاص ساختمان‌های جدید است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: موزه آستان مقدس حضرت معصومه(س) روزهای تعطیل نیز  باز است و ساعت فعالیت این موزه تا ساعت 17 افزایش پیدا کرده، هزینه ورود به موزه حرم حضرت معصومه(س) به ازای هر نفر 2500 تومان است و در روز 23 ربیع الاول سالروز ورود حضرت معصومه(س) به شهر قم، بازدید از موزه آستان کریمه اهل‌بیت(س) رایگان است.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcf0ydt.w6deyagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما