يکشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۱۵
کد مطلب : 57135
منبع : خبرگزاری فارس
مدیرکل استاندارد استان قم مطرح کرد

افزایش انطباق تولیدات استان قم با استانداردهای ملی

قم نيوز : مدیرکل استاندارد استان قم گفت: انطباق تولیدات استان با استانداردهای ملی افزایش پیدا، به این مساله در گزارش‌های کشوری اشاره شده است.
افزایش انطباق تولیدات استان قم با استانداردهای ملی
به گزارش قم نیوز منصور فرزانه شامگاه شنبه در جلسه شورای گفت‌وگوی بخش خصوصی با دولت در استان قم که در تالار امام جواد(ع) ساختمان استانداری برگزار شد، با اشاره به نتیجه افزایش نظارت بر واحدهای تولیدی استان قم اظهار کرد: انطباق تولیدات استان با استانداردهای ملی افزایش پیدا کرده، به این مساله در گزارش‌های کشوری اشاره شده است.
وی ادامه داد: هزینه آزمایش‌ها و نمونه‌گیری‌های استاندارد بالا رفته و این افزایش هزینه به تولیدکنندگان فشار آورده، این هزینه در سطح کشور تعیین شده است و اختصاص به استان قم ندارد.
مدیرکل استاندارد استان قم افزود: قوانین استاندارد کشور عراق برای صادرکنندگان کشورمان مشکلاتی به وجود آورده است و مدیران کشور برای رفع این مشکلات پیگیری‌هایی را دارند.
مجید آوری فرد مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استان قم در این جلسه با اشاره به ترفندهای بانک‌ها برای مسدود شدن اعتبارات اظهار کرد: برخی از بانک‌ها به بهانه گرفتن تضمین بخشی از تسهیلات را مسدود می‌کنند، همچنین برخی بانک‌ها می‌گویند که چون تولیدکننده گردش حساب ندارد، باید بخشی از پول خود را در بانک بگذارد.
وی ادامه داد: هر گونه اقدامی در بانک‌های استان قم که موجب بالا رفتن سود موثر تسهیلات شود، ممنوع است و باید با موارد تخلف در این زمینه برخورد شود، با بررسی حساب‌های بانکی به راحتی تخلفات بانک‌ها در زمینه پرداخت تسهیلات قابل تشخیص است.
ابوالفضل خاکی رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان قم در بخش پایانی جلسه با اشاره به مشکل وثایق بانکی برای تولیدکنندگان اظهار کرد: بانک‌ها محل اجرای طرح‌ها را به عنوان وثیقه قبول نمی‌کنند و به دنبال وثیقه‌هایی هستند که به سرعت قابل فروش باشند، همچنین مسدود شدن بخشی از تسهیلات توسط بانک‌ها از مشکلات تولیدکنندگان است.
وی خاطرنشان کرد: بازار عراق یکی از بزرگ ترین بازارهای صادرات برای بازرگانان استان قم است، شاهد افزایش تعرفه‌ بازرگانی برای کالاهای کشورمان در عراق بودیم، باید برای کاهش تعرفه صادرات کالاهای ایرانی به عراق تلاش کنیم.

انتهای پیام/136
 
https://qomnews.ir/vdcam6nm.49n0e15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما