جمعه ۲۴ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۰۰
کد مطلب : 57381
منبع : خبرگزاری مهر
مدیر مرکز تخصص نماز:

معارف نماز در جامعه ترویج شود

قم نيوز : مدیر مرکز تخصص نماز گفت: باید به ترویج معارف و آثار و برکات نماز میان جوانان بپردازیم تا شاهد استقبال بیشتر نسبت به اقامه نماز در کشور باشیم.
معارف نماز در جامعه ترویج شود
معارف نماز در جامعه ترویج شود
به گزارش قم نیوز حجت الاسلام علی اصغر آیتی در سومین اجلاسیه استانی نماز و فضای مجازی که ظهر پنج‌شنبه در مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) برگزار شد، با بیان این که اقامه نماز در همه ادیان الهی به شکل‌های مختلف آن دوره وجود داشته است، اظهار داشت: دین اسلام همواره بر اقامه نماز تأکید می‌کند. این موضوع در قرآن کریم و روایات به وضوح دیده می‌شود.

وی با بیان اینکه ما در مرکز تخصصی نماز محتواهایی در خصوص اقامه نماز تولید کرده و در فضای مجازی قرار داده‌ایم،‌ گفت: برای این کار اساتیدی تربیت کرده و برنامه‌های مختلفی برای آنان برای فعالیت در فضای مجازی همراه با کانال‌هایی در این باره با ارائه کتاب و نرم افزارهایی قرار داده‌ایم.

مدیر مرکز تخصص نماز با اشاره به چگونگی فعالیت این مرکز در خصوص شیوه برگزاری نماز و آسیب‌شناسی فضای مجازی عنوان کرد: برای این کار کارگاه‌های آموزشی برای دستگاه‌های مختلف، معلمان و طلاب برگزار کرده‌ایم و آموزش‌های مربوطه به آنان داده شده است.

پرداختن به معارف نماز همچون احکام نماز اهمیت دارد

وی تصریح کرد: یکی از مشکلاتی که در خصوص نماز داریم این است که باید به جنبه معارف و آثار و برکات نماز نیز می‌پرداختیم تا مخاطب با این بعد مهم نماز نیز آشنا می‌شد؛ اما همان‌طور که می‌بینیم بیشتر به احکام نماز توجه کرده‌ایم.

حجت الاسلام آیتی ابراز کرد: برای این که شاهد استقبال بیشتر نسبت به اقامه نماز در کشور باشیم باید به ترویج معارف نماز میان جوانان بپردازیم و از آن غفلت نکنیم.

انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcdfs0k.yt05j6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما