> کاربران شبکه‌هاي اجتماعي مراقب دام های مجرمان سایبری باشند | قم نیوز
يکشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۰۱
کد مطلب : 57463
منبع : خبرگزاری فارس
رئيس پليس فتا استان قم:

کاربران شبکه‌هاي اجتماعي مراقب دام های مجرمان سایبری باشند

قم نيوز : رئيس پليس فتا استان قم از کاربران شبکه‌هاي اجتماعي خواست تا مراقب و هوشيار باشند که در دام مجرمان سايبري گرفتار نشوند.
کاربران شبکه‌هاي اجتماعي مراقب دام های مجرمان سایبری باشند
کاربران شبکه‌هاي اجتماعي مراقب دام های مجرمان سایبری باشند
به گزارش قم نيوز علی موالی اظهار کرد: بسیاری از کاربران نگران هک شدن تلگرام خود هستند و با ارسال پیام و ایمیل دلایل هک شدن تلگرام خود و نحوه پیشگیری آن را از کارشناسان آی تی اس ان پیگیری می‌کنند.

وی با اشاره به درخواست دوستی در این فضا افزود: کاربران در پاسخ به درخواست دوستی‌ها باید بسیار مراقب باشند تا در دام مجرمان سایبری گرفتار نشوند.

موالی با اشاره به اینکه برخی از کاربران در شبکه‌های اجتماعی با شناختن دوستان قدیمی خود که سال‌ها از آنها خبری نداشته‌اند، درخواست دوستی می‌فرستند، گفت: این امر اشتباه است چرا که در این سال‌ها احتمال تغییر وی وجود دارد و شاید وی دچار مشکلات اخلاقی و... شده باشد.

رئیس پلیس فتا استان قم ادامه داد: حتی ممکن است دوست آنها در محاکم قضایی پرونده داشته باشد پس لزومی ندارد بدون دانستن این امر فقط به صرف دوستی‌های گذشته دوباره با این افراد ارتباط برقرار کرد.

وی اضافه کرد: کاربران باید بدانند در شبکه‌های اجتماعی نیز دوستی‌های آنها همچون فضای حقیقی، شناخته شده و محدود بوده و با هر فردی دوست نشوند.

موالی گفت: پلیس فتا از تمام کاربران درخواست دارد تا در صورت مواجهه با موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرسCyberpolice.ir  لینک ثبت گزارشات مردمی به پلیس فتا اعلام کنند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcexe8n.jh8fpi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما