سه شنبه ۸ فروردين ۱۳۹۱ ساعت ۱۴:۰۸
کد مطلب : 5756
طی سال گذشته صورت گرفت؛

اعزام بیش از 2 هزار دانش‌آموز دختر به مناطق عملیاتی جنوب

قم نيوز : قم نیوز: مسوول بسیج جامعه زنان استان قم گفت: بیش از 2 هزار دانش‌آموز دختر مقطع دوم دبیرستان در سال 90 به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام شدند.
اعزام بیش از 2 هزار دانش‌آموز دختر به مناطق عملیاتی جنوب
به گزارش قم نیوز، لیلا حیدری با اشاره به حضور زنان و دختران در اردوهای راهیان نور اظهار داشت: اردوهای راهیان نور ویژه دختران مقطع دوم دبیرستان در ابتدا به منظور تقویت درس آمادگی دفاعی برگزار شد.

وی ادامه داد: رفته رفته این امر گسترش یافت و توسعه فرهنگ جهاد و شهادت بخش اعظمی از اهداف برگزاری اردوها در نظر گرفته شد.

مسوول بسیج جامعه زنان استان قم عنوان کرد: در کنار اعزام دانش‌آموزان دوم دبیرستان به منزله تقویت درس آمادگی دفاعی و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، کاروان‌هایی متشکل از اقشار مختلف مردم که از طریق پایگاه‌های بسیج نواحی ثبت‌نام کردند به این مناطق اعزام شدند.

وی با اشاره به استقبال اقشار مختلف از حضور در کاروان‌های راهیان نور و بازدید از مناطق جنگی تصریح کرد: استقبال اقشار مختلف مردم برای حضور در این کاروان‌ها نشان‌دهنده تاثیرگذاری برگزاری این اردوهاست.

حیدری یادآور شد: دختران و زنان جامعه نیازمند آشنایی بیشتر با فرهنگ دفاع مقدس هستند چرا که زنان عنصر اصلی در خانواده بوده و نسل آینده را تربیت می‌کنند و از این رو باید نسل آتی را با ارزش‌های دفاع مقدس آشنا سازند.

وی بیان داشت: در طول سال ۹۰ بیش از دو هزار دانش‌آموز دختر دوم دبیرستان به مناطق عملیاتی جنوب اعزام شدند و این امر نیازمند برنامه‌ریزی متقن و جامع برای هدفمند کردن این حضور است.

مسوول بسیج جامعه زنان استان قم عنوان کرد: اگر برنامه‌ریزی‌های مناسب در این زمینه صورت گیرد تمام دختران دانش‌آموز این مقطع به مناطق عملیاتی اعزام می‌شوند تا از نزدیک شاهد ایثارگری‌های جوانان این سرزمین باشند.

وی اظهار امیدواری کرد: ستاد مرکزی راهیان نور در سال تحصیل ۹۱ـ ۹۲ فرصتی فراهم کند تا تمام دانش‌آموزان مقطع دوم دبیرستان به این مناطق اعزام شوند تا از اثرات معنوی این مناطق بهره‌مند شوند.

حیدری افزود: اعزام این دانش‌آموزان از طریق هماهنگی‌های صورت گرفته با آموزش و پرورش، استانداری و سپاه استان صورت گرفته است.

انتهای پیام/۱۰۹
https://qomnews.ir/vdce.n8nbjh8fp9bij.html
نام شما
آدرس ايميل شما