سه شنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۱۵
کد مطلب : 57596
منبع : خبرگزاری فارس
آيت‌الله علوي گرگاني:

هدف خلقت بشر معرفت الله است

قم نيوز : يكي از مراجع تقليد گفت:‌ تمام خلقت بشر برای معرفت الله است؛ بايد در نظر داشت خداوند بر اساس لطف و رحمت بندگان را آفریده تا راه معرفت را به دست آورند.
هدف خلقت بشر معرفت الله است
هدف خلقت بشر معرفت الله است
به گزارش قم نیوز آیت‌الله سیدمحمد علوی گرگانی ظهر امروز در دیدار رئیس سبک کنگ فو گرات سان استان قم و اعضای کمیته‌های این سبک با بیان اینکه فعل و انفعالاتی در عالم دنیا وجود دارد اظهار کرد: خداوند بشر را در این عالم خلق کرده تا بتواند در این عالم ذخیره‌ای برای آخرت خود داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: جوانان باید در هر رشته‌ای به امر الهی آگاه شوند و معرفت الهی آنها افزایش پیدا کند و در سن جوانی بداند بنده خدا است و نسبت به دلیل خلقت آگاه باشد.

این مرجع تقلید با بیان اینکه انسانی که بداند کجا بوده و به کجا خواهد رفت مورد رحمت پروردگار قرار می‌گیرد گفت: باید بفهمیم منظور از خلقت چه بوده و خداوند چرا ما را آفریده است.

وی عنوان کرد: تمام خلقت بشر برای معرفت الله است باید در نظر داشت خداوند بر اساس لطف و رحمت بندگان را آفریده تا راه معرفت را به دست آورند.

آیت‌الله علوی گرگانی با بیان اینکه خداوند از خطاهای افرادی می‌گذرد که ایمان دارند و در راه خدا مجاهدت می‌کنند گفت: این افراد به شهری دیگر هجرت می‌کنند تا دین خود را تکمیل کنند.

وی خاطرنشان کرد: کسانی که اهل علم هستند از شهرستان خود هجرت می‌کنند تا در حوزه علمیه به دریافت درس و علوم بپردازند و هجرت آنها برای خدا است بنابراین امید به رحمت خدا دارند و خدا آنها را می‌بخشد.

انتهای پیام/137
https://qomnews.ir/vdcb0sbs.rhbz9piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما