پنجشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۵۶
کد مطلب : 57653
منبع : البرزبان
دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران در عرصه های مختلف؛

انقلابی عمل کردن اساسی ترین دستاورد انقلاب اسلامی در تبیین هویت و مواضع انقلاب

قم نيوز : انقلابی بودن و انقلابی عمل کردن به معنای تندرویی و افراطگرایی نیست این القای ذهنی انحرافی، حربه ی عناصر نفوذی نظام سلطه با هدف به انزوا کشیدن نیروها و پایگاههای ایدئولوژی انقلاب و به طور کلی انقلاب زدایی از هویت نظام اسلامی است.در حالی که جوان و مسئول انقلابی در حقیقت در پاسداری از آرمان ها و دستاوردهای انقلاب ثابت قدم و دارای روحیه و موضع انقلابی در برابر فشار، تهدید، نفوذ، طمع ورزی دشمن و نظام سلطه است.
انقلابی  عمل کردن اساسی ترین دستاورد انقلاب اسلامی در تبیین هویت و مواضع انقلاب
به گزارش قم نیوز اصلی ترین وجه برتری انقلاب اسلامی در گفتمان سازی تاکید بر تفکر و اندیشه ی اسلامی است.اندیشه ای که چنانچه درست رشد کند و پرورش یابد بصیرت دینی می آفریند به ترویج و اشاعه ی باورها و نگرش های انقلابی کمک می کند و ان زمان است که جوانان مومن، مسئولان، نخبگان، عملکرد کلیه دستگاهها، اهداف و راهبردها انقلابی می شود.تفکر می شود تفکر انقلابی، روحیه و اراده ها می شوند روحیه ی انقلابی، حضور و وظایف می شود انقلابی، مواضع می شود مواضع انقلابی، سیاست می شود انقلابی، هنر می شود انقلابی، فرهنگ می شود فرهنگ انقلابی، اقتصاد می شود اقتصاد انقلابی،و در نهایت هویت جامعه و نظام اسلامی می شود هویت انقلابی مبتنی بر اسلام انقلابی.
انقلابی گری و انقلابی بودن مفهوم تازه ای در ادبیات سیاسی انقلاب اسلامی نیست که بتوان گفت طی دو ساله ی اخیر آفریده شده است. بلکه هم زمان با تشکیل جریان انقلاب  به رهبری امام خمینی (ره) خط فکری انقلابی گری نیز بنیان نهاده شد. رهبر معظم انقلاب امام راحل را شخصیت متعبد انقلابی می دانند که راهش  تنها راه تحقق اهداف انقلاب است(۱) بنابراین نخستین انقلابی در تفکر و در عمل بنیان گذار انقلاب اسلامی و البته دومین شخصیت به حق و به تمام معنا با روحیه و اقدام انقلابی امام خامنه ای( مدظله العالی) هستند.
طی چند سال گذشته؛ در اغاز دهه ی چهارم انقلاب با افزایش فشارهای مضاعف نظام سلطه به رهبری آمریکا و استفاده از کلیه ی ابزارهای نرم و سخت اعم از اقتصادی( تحریم) و فرهنگی بر ضد انقلاب و نظام اسلامی، طرح موضوع مذاکره هسته ای با غرب و در پاسخ به ادعای برخی مسئولان به ویژه خواص در انقلابی بودنشان( تضاد رویکرد انقلابی و غیر انقلابی). رهبر انقلاب گفتمان انقلابی گری در اندیشه و عمل را واکاویی و تبیین کردند. در ادامه ی آن تشریح شاخص های انقلابی گری  علاوه بر این که سنگ محک و معیاری بود در تشخیص صاحبان حقیقی اندیشه،روحیه و اراده ی انقلابی( در عوام و خواص)،به طور صریح و روشن هویت و لزوم موضع انقلابی را نیز در پیچیدگی های خاص زمانه و بزنگاههای حساس و مختلف  بدون هیچ گونه اغماضی تبیین کرد. پایبندی به مبانی و ارزش های اساسی انقلاب ، هدف گیری ارمان های انقلاب و همت بلند برای رسیدن به آنها، پایبندی به استقلال همه جانبه ی کشور، حساسیت در برابر دشمن و عدم تبعیت از او، تقویت دینی و سیاسی از جمله بارزترینِ این شاخص های انقلابی گری است.(۱)
راهبرد نظام سلطه طی گذشت ۴ دهه از انقلاب به سبب وجه استکبار ستیزی و تخاصم با سلطه ی انقلاب همواره انحراف آن از مسیر اصلی با ابزارها و شیوه های مختلف مثبت و منفی، مستقیم و غیر مستقیم بوده است که سعی دارد با تضعیف موضع انقلابی و تقبیح “انقلابی بودن” اقتدار و استقلال نظام اسلامی را به پایین ترین سطح تنزل دهد. گاه با ابزار تحریم، گاه با انقلاب مخملی و نفوذ و راه اندازی جریان فتنه و گاه با نام مذاکره و توافق. انتخاب مواضع انقلابی( نه رویکرد دیپلماتیک صرف) برآمده از تفکر، عمل و اراده ی انقلابی، همراه با بصیرت و بینایی در مقابل زیاده خواهی های آمریکا و غرب نه تنها منعکس کننده ی اقتدار و شفافیت پیام انقلاب در عرصه ی جهانی است بلکه موجب تقویت و ماندگاری باور انقلابی، استمرار مقابله با استکبار، خوش بین نشدن دشمن به تغییر مبانی انقلابی در سیاست خارجی ما و حفظ هویت انقلاب می شود. رهبر انقلاب بر این دیدگاه معتقدند که در اتخاذ مواضع انقلابی باید صراحت داشت باید در مواضع انقلابی، مبانی امام راحل را صریح بیان کنیم و ترسی نداشته باشیم(۲)
متاسفانه پیامدهای عدم صراحت در گفتار و دست دادن به دیپلماسی سیاه و خاکستری غرب این روزها هفته ای یکبار نمایان می شود؛ به ظاهر امر اگرچه توافق برجام تنها تحریم های هسته ای را برداشته اما امریکا آرام آرام مصادیق  همان تحریم های را با عنوان  غیر هسته ای و تحریم موشکی و به بهانه ی نقض قطعنامه های شورای امنیت  مجددا تحریم می کند. و موضع دولت و مسئولان ما ضمن اذعان به اعتماد ناپذیر بودن امریکا این است که برجام هنوز توافق موفقی است.که علت ان هم وجود برخی مسئولان بعضا سهل اندیش است.        

انتهای پیام / 136
 
https://qomnews.ir/vdcfmvdt.w6detagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما