جمعه ۱ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۰۰
کد مطلب : 57680
منبع : خبرگزاری فارس
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم مطرح کرد

ناپایدار بودن شرایط دشت‌های استان قم

قم نيوز : مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم گفت: دشت‌های استان شرایط ناپایداری دارند و کارکردهای خودشان را از دست دادند.
ناپایدار بودن شرایط دشت‌های استان قم
به گزارش قم نیوز تورج همتی در قم با اشاره به وضعیت آلودگی هوا در استان قم اظهار کرد: تابستان امسال تعداد روزهای پاک و سالم از نظر آلودگی هوا در استان نسبت به سال گذشته 27 روز کاهش پیدا کرد، تعداد روزهای ناسالم برای گروه‌های حساس در استان قم از 13 روز در سال گذشته به 49 روز در سال جاری رسید.
وی ادامه داد: تابستان امسال در استان قم 22 روز هوای ناسالم، 7 روز خیلی ناسالم و در شرایط هشدار و سه روز در شرایط اضطرار داشتیم. تعداد روزهای ناسالم استان در فصل پاییز 15 روز بوده و سه روز هم وضعیت هوای قم در شرایط هشدار و خیلی ناسالم بود.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم افزود: در فصل پاییز تعداد روزهای ناسالم به لحاظ شاخص کیفی هوا در استان نسبت به فصل تابستان کمتر بود، دشت‌های استان قم شرایط ناپایداری دارند و کارکردهای خودشان را از دست دادند، به همین دلیل آلودگی هوای استان متاثر از گرد و غبار دشت‌های استان است.
همتی در پایان با اشاره به نکات ضروری در زمینه تردد مردم در روزهای ناسالم اظهار کرد: در چنین روزهایی باید کودکان از تردد در شهر خودداری کنند و از برگزاری کلاس‌ها در محیط باز برای این گروه سنی خودداری شود. همچنین نباید شاهد برگزاری زنگ ورزش برای دانش آموزان مقاطع ابتدایی و متوسطه در روزهای ناسالم باشیم.

انتهای پیام/136
 
https://qomnews.ir/vdcfxvdt.w6decagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما