جمعه ۱ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۰۰
کد مطلب : 57681
منبع : خبرگزاری فارس
معاون پژوهش حوزه‌های علمیه خواهران مطرح کرد

راه اندازی مراکز پژوهشی حوزه‌های علمیه خواهران در 15 نقطه کشور

قم نيوز : معاون پژوهش حوزه‌های علمیه خواهران گفت: با استفاده از ظرفیت‌های مردمی به دنبال راه اندازی مراکز پژوهشی برای خواهران طلبه در سراسر کشور هستیم و مقدمات راه اندازی این مراکز در بیش از 15 نقطه کشور فراهم شده است.
راه اندازی مراکز پژوهشی حوزه‌های علمیه خواهران در 15 نقطه کشور
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام و المسلمین علی اکبر حصاری در قم با اشاره به وجود پژوهشگران توانمند در حوزه‌های علمیه خواهران اظهار کرد: در این حوزه‌ها تعداد زیادی پژوهشگر توانمند آماده برای فعالیت حضور دارند و آنها توانایی پژوهشی خودشان را در جشنواره‌های مختلف علمی پژوهشی به اثبات رساندند.
وی ادامه داد: با استفاده از ظرفیت‌های مردمی به دنبال راه اندازی مراکز پژوهشی برای خواهران طلبه در سراسر کشور هستیم، مقدمات راه اندازی این مراکز در بیش از 15 نقطه کشور فراهم شده است و امسال تعدادی از این مراکز راه اندازی می‌شود.
معاون پژوهش حوزه‌های علمیه خواهران افزود: به دنبال این هستیم که تا سال 1400 تمام نهادهای پژوهشی لازم برای حرکت به سمت تولید علم دینی در این حوزه‌ها ایجاد شوند؛ برنامه ما از سال 1400 تا سال 1404 سهیم شدن خواهران طلبه در تولید علم دینی است.
حصاری با اشاره به چشم انداز حوزه‌های علمیه خواهران اظهار کرد: امیدواریم که تا سال 1404 خواهران طلبه فرهیخته ای را به جامعه علمی معرفی کنیم که در نظریه پردازی و تولید علم دینی نقش بسزایی را ایفا کنند.
وی ادامه داد: هدف از راه اندازی مراکز پژوهشگران خواهر طلبه، شکوفا کردن استعدادهای پژوهشی طلاب خواهر است و امسال شاهد راه اندازی این مراکز در شهرهای تهران، قم، یزد، میبد، زاهدان، تبریز، کرج، قزوین، گرگان و اهواز خواهیم بود.
معاون پژوهش حوزه‌های علمیه خواهران افزود: این حوزه‌ها تنها یک سری مدارس آموزشی نیستند، بلکه حوزه‌های خواهران شامل مجموعه ای بزرگ از نهادهای متعدد و متنوع علمی، فرهنگی، آموزشی و تبلیغی است.
وی در پایان خاطرنشان کرد: اعتقاد داریم که در حوزه‌های علمیه خواهران در کنار آموزش باید به مساله پژوهش هم توجه شود، پژوهش بخشی از این حوزه‌ها است و به عنوان بالی برای رشد و بالندگی حوزه‌های علمیه خواهران شناخته می‌شود، این حوزه‌ها باید از همه کارکردهای لازم برخوردار باشند.

انتهای پیام/136
 
https://qomnews.ir/vdcgq39n.ak9u74prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما