شنبه ۲ دی ۱۳۹۶ ساعت ۰۳:۰۱
کد مطلب : 57695
منبع : خبرگزاری فارس
حجت‌الاسلام رفیعی مطرح کرد

بهره گیری از ظرفیت فضای مجازی برای پاسخگویی به شبهات

قم نيوز : استاد حوزه علمیه قم گفت: سایت‌های مذهبی زیادی در فضای مجازی وجود دارد و پاسخ به شبهات در این سایت‌ها است، اکنون با وجود فضای مجازی نباید شبهه وجود داشته باشد.
بهره گیری از ظرفیت فضای مجازی برای پاسخگویی به شبهات
بهره گیری از ظرفیت فضای مجازی برای پاسخگویی به شبهات
به گزارش قم نيوز حجت‌الاسلام و المسلمین ناصر رفیعی شامگاه جمعه در جلسه سخنرانی در مسجد چهارمردان با اشاره به شیوه اسلام آوردن اظهار کرد: هر کس که شهادتین را بگوید، مسلمان است، اما الزاما مومن نیست، قرآن کریم پس از هر خطاب یا ایها الذین امنوا، تکلیف بر عهده مومنین گذاشته است.

وی ادامه داد: براساس آیات قرآن مومنین باید محکم سخن بگویند، البته آنها نباید حرفی را بزنند که به آن عمل نمی‌کنند، همچنین انسان مومن باید از سوء ظن پرهیز کند.

استاد حوزه علمیه قم افزود: براساس روایات اگر کسی 10 آیه ابتدای سوره مومنون را در زندگی خود پیاده کند، بهشتی خواهد شد، پرداخت زکات و امانت دار بودن جزو ویژگی‌های مومنان است.

رفیعی، حج را یک کانون سیاسی و علمی دانست و تصریح کرد: ائمه معصومین(ع) در حج جلسات علمی برگزار می‌کردند، آنها در ایام حج به سوالات افراد مختلف جواب می‌دادند.

وی ادامه داد: مناظره یک فن است و طلاب باید این فن را یاد بگیرند، الزاما هر کسی که علم دارد، نمی‌تواند مناظره کند، هشام بن حکم از اصحاب امام صادق(ع) جزو افرادی بود که در مناظره کردن تبحر زیادی داشت.

استاد حوزه علمیه قم افزود: باید همیشه در جهان کسی باشد که دارای علم لدنی است و بتواند اختلافات را حل کند، این نقش بر عهده ائمه معصومین(ع) است.

رفیعی، مسلمان بودن را با مومن بودن متفاوت دانست و تصریح کرد: پیروان فرقه‌های مختلف اسلامی را مسلمان می‌دانیم.

وی ادامه داد: سایت‌های مذهبی زیادی در فضای مجازی وجود دارد و پاسخ به شبهات در این سایت‌ها است، اکنون با وجود فضای مجازی نباید شبهه وجود داشته باشد، رهبر معظم انقلاب فرمودند که فضای مجازی می‌تواند فضایی برای رساندن مفاهیم دینی به دنیا باشد، این فضا هم فرصت و هم تهدید است.

استاد حوزه علمیه قم افزود: محبت اهل‌بیت(ع) پاداش رسالت پیامبر(ص) است، ایمان یک حقیقت و نه یک کلمه است، کسی که ایمان داشته باشد، آرامش دارد، انسان‌های بی ایمان دارای اضطراب هستند، انسان با ایمان هدف دارد و در زندگی به پوچی نمی‌رسد، چنین انسانی خودکشی نمی‌کند.

رفیعی با اشاره به ویژگی‌های انسان مومن اظهار کرد: خداوند به چنین انسانی، عزت می‌دهد، انسان مومن به خودش و فرزندانش توجه می‌کند، چنین انسانی در برابر گناه، حس گریز دارد، او به دنبال لذت معنوی همچون نماز است.

وی ادامه داد: ایمان مجموعه ای است که باید در همه ابعاد زندگی انسان تاثیر بگذارد، انسان مومن توکلش به خدا است، امام خمینی(ره) در طول زندگی ترس نداشتند و ایشان با وجود تمام مشکلات دارای آرامش بودند.

استاد حوزه علمیه قم افزود: یکی از ویژگی‌های انسان مومن راضی بودن به قضای الهی است، او در برابر امر خداوند تسلیم است و کار خودش را به خدا واگذار می‌کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ایمان اعتقاد قلبی و مخالفت با نفس است و انسان مومن در حوزه‌های مختلف همچون سیاست و اقتصاد خودش را نشان می‌دهد، سحر و جادو در اسلام جایز نیست و انسان با ایمان می‌تواند به همه چیز برسد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcbs0bs.rhbz9piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما