شنبه ۲ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۱۵
کد مطلب : 57712
منبع : خبرگزاری فارس
رئیس پژوهشگاه حوزه و دانشگاه خواستار شد

لزوم پرهیز جدی از انجام پژوهش‌های تکراری و کم خاصیت

قم نيوز : رئیس پژوهشگاه حوزه و دانشگاه بر لزوم پرهیز جدی از انجام پژوهش‌های تکراری و کم خاصیت در کشور تاکید کرد.
لزوم پرهیز جدی از انجام پژوهش‌های تکراری و کم خاصیت
به گزارش قم نیوز حجت الاسلام و المسلمین حسن نظری شاهرودی با بیان این که حوزه و دانشگاه در سال‌های اخیر گام‌های خوبی در زمینه تولید علم و پژوهش در کشور برداشته‌اند، ابراز داشت: به خصوص در رابطه با حوزه‌های علمیه، آن چه محسوس است این که در یکی دو دهه گذشته اقدامات و کارهای بسیار خوب پژوهشی صورت گرفته به طوری که باید گفت حقیقتاً قدرت و وسعت پژوهشی امروز حوزه و نیز محصولات علمی و پژوهشی آن نسبت به سابق قابل قیاس نیست.
وی افزود: نتیجه بسیاری از این پژوهش‌ها نیز در جلسات و نمایشگاه‌های متعدد عرضه شده و مورد نقد و بررسی قرار گرفته است، ضمن آن که به طور خاص برخی از آن‌ها در قالب کتاب‌هایی فاخر و قابل توجه در همایش کتاب سال حوزه و نیز جشنواره علامه حلی و از این دست جشنواره‌ها از صاحبان آن‌ها تقدیر شده است.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم همچنین با ابراز تأسف از این که برخی مراکز علمی و پژوهشی کشور، کارهای تکراری و گاه کم خاصیت را عهده دار می‌شوند، خاطرنشان کرد: با توجه به مشکلات اقتصادی و این که به سختی منابع مالی تأمین می‌شود ما باید به سمت و سویی برویم که پژوهش‌های دارای اولویت دار شناخته شده و مورد حمایت جدی قرار گیرد.
وی گفت: از سویی هم در حوزه‌های علمیه و هم دانشگاه‌ها و دیگر مراکز علمی و اجرایی، نیاز به ساماندهی و جهت دهی مطلوب فعالیت‌های پژوهشی کاملاً احساس می‌شود.
حجت الاسلام و المسلمین نظری شاهرودی بیان داشت: در واقع آنچه لازم است این که با هوشمندی و درک اقتضائات روز، یک تقسیم کاری صورت گرفته و حوزه‌های کاری به روشنی تعریف شود تا از کمترین منابع موجود بیشترین و بهترین بهره برداری صورت گیرد، زیرا در این صورت خروجی کارها نیز بهتر و مطلوب تر است و کارهای پژوهشی بر اساس نیازسنجی واقعی صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/136
 
https://qomnews.ir/vdcb5zbs.rhbz8piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما