يکشنبه ۳ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۴۵
کد مطلب : 57770
منبع : پایگاه اطلاع رسانی شهرداری قم
جانشین فرمانده راهنمایی و رانندگی استان قم:

55 درصد تصادفات منجر به فوت در قم مربوط به موتورسیکلت‌سواران است

قم نيوز : جانشین فرمانده راهنمایی و رانندگی استان قم گفت: 55 درصد تصادفات منجر به فوت در قم مربوط به موتورسیکلت‌سواران است.
55 درصد تصادفات منجر به فوت در قم مربوط به موتورسیکلت‌سواران است
55 درصد تصادفات منجر به فوت در قم مربوط به موتورسیکلت‌سواران است
به گزارش قم نیوز سرهنگ حمید عرب ظهر امروز در نشست خبری جشنواره نمایشی «شهر خوب، شهروند خوب» که در ساختمان مرکزی شهرداری قم برگزار شد، با اشاره به ارگان‌های دخیل در امر فرهنگ شهروندی و ضرورت فعالیت در این زمینه، اظهار کرد: 28 ارگان و نهاد باید در بحث ترافیک و فرهنگ‌سازی نقش داشته باشند اما مردم در این زمینه تنها پلیس را مورد نظر قرار می‌دهند.
وی با تاکید بر اینکه هر مشکلی در زمینه ترافیک در شهر باشد به همین خاطر مردم از چشم پلیس می‌بینند، گفت: به جز شهرداری که واقعاً در زمینه ترافیکی و شهری تلاش می‌کند مردم پلیس راهنمایی را مسئول اصلی مشکلات می‌دانند.
عرب گفت: روزی نیست که مردم گلایه و شکایت از مشکلات ترافیکی به پلیس نداشته باشند و هنوز جا نیفتاده که مردم به جای استفاده از خودروهای شخصی از حمل و نقل عمومی استفاده کنیم.
وی با تاکید بر اینکه در قم 55 درصد تصادفات منجر به فوت مربوط به موتورسیکلت‌سواران است، تصریح کرد: روزی نیست که پلیس موتورسیکلت‌ها را به پارکینگ هدایت نکنند و پلیس در این زمینه مجری است و پارکینگ‌ها امروز مملو از موتورسیکلت‌ها شده است.
جانشین فرمانده راهنمایی و رانندگی استان قم با اشاره به خودداری موتورسیکلت‌سواران از استفاده کلاه ایمنی، اذعان کرد: در حوزه فرهنگ‌سازی کارها باید تداوم داشته باشد و امکان ندارد در شهر قم هرکدام از موتورسیکلت سواران اعمال قانون نشده باشند.
عرب با تاکید بر اینکه باید فرهنگ‌سازی از خانواده‌ها آغاز شود، گفت: خانواده نخستین و مهم‌ترین مامن آموزش‌های فرهنگی به کودکان است و به همین خاطر باید روی این ظرفیت سرمایه‌گذاری کنیم.
وی با تاکید بر اینکه عابرین پیاده هم باید قانون را رعایت کنند، تصریح کرد: باید در زمینه فرهنگ سازی با استفاده از ظرفیت رسانه‌ها و فضای مجازی اقدامات گسترده‌تری صورت گیرد.
جانشین فرمانده راهنمایی و رانندگی استان قم با اشاره به شرایط پل‌های عابر پیاده در شهر قم، تصریح کرد: تنها نباید به فرهنگ سازی اکتفا کنیم و باید به سمت تأمین بسترها نیز برویم و واقعاً جای تأسف است که تنها یک پل عابرپیاده مکانیزه در شهر قم وجود دارد و باید به دنبال تقویت بسترها باشیم.
عرب با تاکید بر سرمایه‌گذاری برای آموزش دانش آموزان، گفت: امیدوارم همه دست به دست هم دهیم و مشکلاتی که در زمینه فرهنگ شهروندی وجود دارد برطرف کنیم.
انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcfxedt.w6deeagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما