يکشنبه ۳ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۱۶
کد مطلب : 57779
منبع : خبرگزاری فارس
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم مطرح کرد

برگزاری آزمون سراسری قرآن کریم در استان قم

قم نيوز : مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم گفت: آزمون سراسری قرآن کریم در استان در اسفندماه برگزار می‌شود.
برگزاری آزمون سراسری قرآن کریم در استان قم
برگزاری آزمون سراسری قرآن کریم در استان قم
به گزارش قم نيوز سید موسی حسینی کاشانی ظهر امروز در نشست خبری آزمون سراسری قرآن کریم استان قم که در سالن جلسات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار شد، با اشاره به زمان برگزاری این آزمون اظهار کرد: آزمون سراسری قرآن کریم استان قم در اسفندماه برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: امسال تعاملی بین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان صورت گرفت تا آزمون سراسری قرآن کریم به صورت مشترک توسط این دو نهاد برگزار شود، برگزاری این آزمون به صورت مشترک برای نخستین سال است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم افزود: شهر قم در برنامه‌های قرآنی جایگاه خاصی دارد، سال های گذشته هم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از طریق موسسات زیرمجموعه خود و هم سازمان اوقاف آزمون قرآن و عترت را به صورت جداگانه برگزار می‌کردند.

حسینی کاشانی، 10 اسفندماه را زمان برگزاری آزمون کتبی قرآن و عترت دانست و تصریح کرد: 12 اسفندماه نیز زمان برگزاری آزمون الکترونیکی قرآن و عترت است، امسال براساس پیش بینی نسبت به سال های گذشته تعداد بیشتری از افراد در آزمون قرآن و عترت شرکت خواهند کرد، 103 موسسه قرآنی در استان قم داریم.

وی ادامه داد: پیش بینی کردیم که آزمون قرآن و عترت در مصلای شهر قم برگزار شود، زمان برگزاری آزمون شفاهی حفظ کل قرآن کریم از 12 تا 17 اسفندماه است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم افزود: زمان ثبت نام برای شرکت در آزمون سراسری از طریق اینترنت تا روز 20 دی ماه است، زمان صدور کارت شرکت در آزمون از یکم بهمن ماه تا 10 اسفندماه است.

حسینی کاشانی با اشاره به رشته‌های آزمون سراسری قرآن کریم اظهار کرد: این آزمون در 25 رشته در بخش‌های حفظ، ترجمه و مفاهیم، معارف اهل‌بیت(ع) و انس با قرآن برگزار می‌شود، شرکت کنندگان با قبولی در این آزمون گواهینامه می‌گیرند و هدایای نفیسی به افراد برگزیده اعطا می‌شود.

وی ادامه داد: شرکت در تمامی رشته‌های آزمون سراسری قرآن کریم برای تمام داوطلبان زن و مرد بدون هر گونه محدودیت سنی آزاد است، هر داوطلب از میان رشته‌های آزمون مجاز به انتخاب یک رشته از هر موضوع و در مجموع مجاز به انتخاب حداکثر چهار رشته است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم افزود: رشته‌های آزمون سراسری در بخش معارف اهل‌بیت(ع)، رشته معارف نهج البلاغه 1 از کتاب درسنامه نهج البلاغه جلد 1 و 2، رشته معارف نهج البلاغه 2 از کتاب راه روشن، رشته مفاهیم صحیفه سجادیه از کتاب درسنامه صحیفه سجادیه و رشته مفاهیم خطبه فدکیه است.

حسینی کاشانی، بخش ترجمه و مفاهیم را یکی از بخش‌های آزمون سراسری قرآن کریم دانست و تصریح کرد: این بخش دارای رشته مفاهیم قرآن 1 از کتاب فهم زبان قرآن، رشته مفاهیم قرآن 2 از کتاب آموزش مفاهیم قرآن جلد 1 تا 4 و رشته تدبر در قرآن از کتاب آموزش تدبر در قرآن(جزء 30) است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: رشته‌های بخش حفظ موضوعی قرآن به ترتیب رشته حفظ موضوعی 1 از کتاب هر روز با قرآن و عترت، رشته حفظ موضوعی 2 از کتاب حفظ موضوعی قرآن کریم 300 موضوع، رشته حفظ موضوعی 3 از کتاب حفظ موضوعی قرآن کریم 150 موضوع و رشته حفظ موضوعی 4 از کتاب مسافران آسمان است.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdceof8n.jh8ffi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما