يکشنبه ۳ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۳۰
کد مطلب : 57782
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم مطرح کرد

شرکت 7 هزار نفر در طرح حفظ قرآن کریم در قم

قم نيوز : مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم گفت: امسال سهمیه استان در طرح تربیت حافظان قرآن کریم، هفت هزار نفر است و این افراد در بقاع امامزادگان، حسینیه‌ها، مساجد و موسسات قرآنی آموزش داده می شوند.
شرکت 7 هزار نفر در طرح حفظ قرآن کریم در قم
شرکت 7 هزار نفر در طرح حفظ قرآن کریم در قم
به گزارش قم نيوز حجت‌الاسلام و المسلمین سید اسماعیل حسینی مقدم ظهر امروز در نشست خبری آزمون سراسری قرآن کریم استان قم که در سالن جلسات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار شد، با اشاره به طرح تربیت حافظان قرآن کریم اظهار کرد: این طرح در راستای تدبیر مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت 10 میلیون حافظ در کشور توسط سازمان اوقاف برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: طرح تربیت حافظان قرآن کریم از سال 1389 آغاز شد و هر سال سهمیه ای برای استان قم تعیین می‌شود، این طرح هم در بخش حفظ موضوعی و هم در بخش حفظ جزءهای قرآن کریم است، طرح تربیت حافظان قرآن در استان قم موفقیت‌های زیادی داشت.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم افزود: امسال سهمیه استان در طرح تربیت حافظان قرآن کریم، هفت هزار نفر است و این افراد در بقاع امامزادگان، حسینیه‌ها، مساجد و موسسات قرآنی آموزش داده می شوند، 200 مربی در اجرای طرح تربیت حافظان قرآن کریم در استان قم مشارکت دارند.

حسینی مقدم با اشاره به زمان برگزاری آزمون سراسری قرآن کریم اظهار کرد: این آزمون هر سال اسفندماه برگزار می‌شود، امسال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان اوقاف تفاهم نامه ای را برای برگزاری این آزمون به صورت مشترک امضا کردند.

وی ادامه داد: طی سال جاری آزمون طرح حفظ قرآن کریم با شکوه بیشتری نسبت به سال های گذشته در استان قم برگزار می‌شود، همه قرآن آموزانی که در موسسات مختلف مورد آموزش قرار گرفتند، باید در آزمون سراسری قرآن کریم ثبت نام کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم در پایان خاطرنشان کرد: شهر قم حرم اهل بیت(ع) است و این شهر الگویی برای شهرهای مختلف در زمینه فعالیت‌های قرآنی است، امسال ششمین دوره آزمون سراسری قرآن کریم توسط سازمان اوقاف برگزار می‌شود، برگزاری این آزمون با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صرفه جویی در هزینه را به دنبال دارد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdciryaw.t1ayv2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما