سه شنبه ۵ دی ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۰۱
کد مطلب : 57885
منبع : خبرگزاری فارس
معاون سوادآموزي اداره‌كل آموزش و پرورش استان قم خبر داد

33 هزار نفر قمي در اولويت باسوادي برنامه ششم توسعه

قم نيوز : معاون سوادآموزي اداره‌كل آموزش و پرورش استان قم گفت: بنا است اولويت با سوادي تا پايان برنامه ششم توسعه گروه سني 10 تا 49 سال باشد كه براي اين گروه در كشور حدود 2 ميليون و 700 هزار نفر بي‌سواد هستند و در استان قم حدود 33 هزار نفر را شامل مي‌شود.
33 هزار نفر قمي در اولويت باسوادي برنامه ششم توسعه
33 هزار نفر قمي در اولويت باسوادي برنامه ششم توسعه
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام محمدرضا قاسمی‌نیا ظهر امروز در دیدار آیت‌الله علوی گرگانی با اشاره به پیام امام خمینی(ره) در هفتم دی ماه سال 58 اظهار کرد: ایشان استقلال فرهنگی را با استفاده از ریشه‌کن کردن بی‌سوادی معتقد بودند و در بخشی از پیامشان می‌فرمایند از جمله حوائج اولیه برای هر ملتی در ردیف بهداشت و مسکن و مهمتر از آنها آموزش برای همگان است. رهبر معظم انقلاب نیز سوادآموزی را جهادی بلندمدت و آینده‌ساز ذکر کردند.

وی خاطرنشان کرد: درصد باسوادی ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی در استان قم حدود 50 درصد بوده ولی اکنون بر اساس جدیدترین آمار مرکز آمار ایران در گروه سنی 6 سال و بالاتر به 90 درصد رسیده و در گروه سنی 10 تا 49 سال به 97 درصد رسیده که رشد ارزنده‌ای است.

معاون سوادآموزی اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم با اشاره به فاصله بین باسوادی زن و مرد و شهر نشینان و روستانشینان گفت: این فاصله به حداقل رسیده البته در گروه سنی 6 سال و بالاتر در کشور بنا بر اعلام مردم هنوز حدود 8 میلیون و 700 هزار نفر از نعمت سواد بی‌بهره هستند که در استان قم 120 هزار نفر بیان کردند که بی‌سواد هستند.

وی با اشاره به حمایت‌های دولت و مسؤولان از فعالیت‌های سوادآموزی گفت: بنا است اولویت با سوادی  تا پایان برنامه ششم توسعه گروه سنی 10 تا 49 سال باشد که برای این گروه در کشور حدود 2 میلیون و 700 هزار نفر بیان کردند که بی‌سواد هستند و در استان قم حدود 33 هزار نفر را شامل می‌شود.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdccp4qp.2bqm48laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما