سه شنبه ۵ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۱۵
کد مطلب : 57887
منبع : خبرگزاری فارس
رئیس ستاد کنگره شهدا و ایثارگران روحانی استان قم:

هیچ قشری به اندازه روحانیت شهید فدای انقلاب نکرده است

استان قم هزار شهید روحانی تقدیم انقلاب کرده است
قم نيوز : رئیس ستاد کنگره شهدا و ایثارگران روحانی استان قم با تأکید بر اینکه هیچ قشری به اندازه روحانیت شهید فدای انقلاب نکرده است گفت: روحانیت و حوزه علمیه هیچ‌گاه خود را جدا از مردم نمی‌دانند و همواره دفاع از اسلام و انقلاب را رسالت خود می‌دانند.
هیچ قشری به اندازه روحانیت شهید فدای انقلاب نکرده است /استان قم هزار شهید روحانی تقدیم انقلاب کرده است
هیچ قشری به اندازه روحانیت شهید فدای انقلاب نکرده است /استان قم هزار شهید روحانی تقدیم انقلاب کرده است
به گزارش قم نیوز حجت الاسلام والمسلمین سید حسن اکبری در نشست خبری کنگره شهدای روحانیت استان قم که پیش از ظهر امروز برگزار شد اظهار کرد: شهدا در مسیر اعتلای کلمه حق ایثار کردند تا دین باقی‌ بماند؛ این تأسی و پیروی از اولیای الهی است؛ شهدا با عزم جدی و حضور به موقع خود در میدان نبرد حق علیه باطل، از دین دفاع کردند و این بسیار ارزشمند است.

وی با تأکید براینکه شهدا شجاعانه از دین دفاع کردند افزود: شهادت در راه خدا از بهترین‌ و آسان‌ترین راه‌های رسیدن به خداوند است؛در دفاع مقدس نیز همه اقشار جامعه در جنگ حضور پیدا کردند و بسیاری از این افراد به مقام شهادت نائل شدند.

رئیس ستاد کنگره شهدا و ایثارگران روحانی استان قم خاطرنشان کرد: از میان همه اقشاری که برای دفاع از اسلام وارد میدان نبرد و جنگ شدند، روحانیت پیشتاز و پیشگام بود و در سراسر کشور بیش از ۴ هزار روحانی جان خود را در راه اسلام فدا کردند.

وی با تأکید بر اینکه هیچ قشری به اندازه روحانیت شهید فدای انقلاب نکرده است ادامه داد: روحانیت و حوزه علمیه هیچ‌گاه خود را جدا از مردم نمی‌دانند و همواره دفاع از اسلام و انقلاب را رسالت خود می‌دانند.

اکبری اظهار کرد: قشر روحانیت همواره همراه مردم بوده است و در دفاع مقدس نیز با حضور به موقع خود در صحنه نبرد، در مقابل دشمنان ایستادگی کرد و شهدای زیادی را نیز تقدیم انقلاب اسلامی کرد.

وی با تأکید بر اینکه قدردانی از شهدا از رسالت‌های جامعه اسلامی گفت: ستاد کنگره شهدا و شهدای روحانیت به منظور پاسداشت از یاد و خاطره و شهدا شکل گرفت و تاکنون نیز اقدامات بسیار خوبی در این زمینه انجام شده است.

رئیس ستاد کنگره شهدا و ایثارگران روحانی استان قم اظهار کرد: از بیش از ۴ هزار شهید روحانی که در کشور شناسایی شده‌اند، هزار شهید از استان قم بوده‌اند؛ این شهدا در جنگ‌های مختلف از جمله دفاع مقدس، ترور و دفاع از حرم اهل‌بیت (ع) به شهادت رسیده‌اند.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای قدردانی از شهدا خاطرنشان کرد: برگزاری یا‌د‌واره‌های مختلف در حوزه‌های علمیه و مدارس و همچنین جمع‌آوری خاطرات و وصیت‌نامه این شهدا و چاپ آن‌ها در قالب کتاب از جمله اقدامات ستاد کنگره شهدا است.

اکبری با بیان اینکه کتاب‌های خاطرات شهدا در روز افتتاحیه کنگره رونمایی خواهد شد اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین اقدامات انجام شده قبل از برگزاری کنگره شهدا، دیدار با مقام معظم رهبری بود تا از رهنمود‌های ایشان بهره‌مند شویم؛ همچنین دیدار با مراجع و علما و اخذ نظرات ایشان نیز از دیگر اقداماتی است که انجام شده است.

وی افزود: مراسم افتتاحیه کنگره شهدا روز ۹ دی بعد از نماز مغرب عشا در مدرسه علمیه امام کاظم (ع) با سخنرانی آیت‌الله مکارم شیرازی برگزار خواهد شد؛ همچنین در روز‌های بعد نیز برنامه‌های زیادی نظر گرفته شد است.

 رئیس ستاد کنگره شهدا و ایثارگران روحانی استان قم ادامه داد: سخنرانی آیت‌الله نوری‌ همدانی در شب‌ ۱۳ دی در مدرسه فیضیه، سخنرانی آیت‌الله مصباح یزدی در موسسه امام خمینی (ره) در شب ۱۰ دی و سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی در گلزار شهدا در شب ۱۵ دی از جمله برنامه‌های ستاد کنگره شهدای روحانیت در دهه بصیرت است.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری محفل انس با قرآن، تجلیل از خانواده شهدا و ایثارگران، محفل شعر به یاد شهدای روحانی، میثاق با شهدا، غبارروبی حرم مطهر و دیدار با مقام معظم رهبری در روز ۱۹ دی از دیگر اقدامات ستاد کنگره شهدای روحانی است.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcefv8n.jh8fvi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما