پنجشنبه ۷ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۳۰
کد مطلب : 57982
منبع : پایگاه اطلاع رسانی شهرداری قم
سرپرست شهرداری منطقه دو :

ساخت و ساز در زمين‌هاي كشاورزي ممنوع است

قم نيوز : سرپرست شهرداری منطقه دو قم گفت: ساخت و ساز بدون مجوز در اراضی فاقد کاربری مسکونی و اراضی کشاورزی حریم شهر ممنوع می باشد
ساخت و ساز در زمين‌هاي كشاورزي ممنوع است
ساخت و ساز در زمين‌هاي كشاورزي ممنوع است
به گزارش قم نیوز رضا رحیمی با اشاره به خرید و فروش زمین‌های فاقد توافق و اراضی کشاورزی حریم شهر افزود: تفکیک و فروش اراضی کشاورزی با توجه به مفاد قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ ها و قانون منع فروش اراضی فاقد کاربری مسکونی غیر قانونی و پیگرد قضایی دارد.
وی با اشاره به اینکه خرید و فروش اراضی که خارج از محدوده شهر قرار دارند ممنوع بوده و صدور مجوز ساخت و واگذاری انشعاب امکان پذیر نمی باشد، اضافه کرد: این زمین ها فقط قابلیت زراعی دارند و پس از گذشت زمان هیچ گونه ارزش افزوده‌ای نخواهند داشت لذا برای سرمایه گذاری و برنامه ریزی بلند مدت نیز مناسب نمی باشد.
رحیمی خاطرنشان کرد: با استناد به مفاد 100 ، 101 و 103 قانون شهرداری‌ها، ماده 2 و تبصره 5 ماده 3 قانون تعاریف محدوده حریم شهر، و ماده 23 قانون نوسازی، نظارت و کنترل برای جلوگیری از ساخت ‌و‌ ساز غیرمجاز یا غیراصولی و غیراستاندارد جزو وظایف شهرداری‌ها تلقی می‌شود.
وی از شهروندان خواست قبل از خرید زمین در داخل محدوده و حریم شهر با مراجعه به شهرداری و استعلام نسبت به وضعیت داخل محدوده بودن، توافقات و همچنین شبکه معابر مطلع تا جلوی سوءاستفاده های احتمالی گرفته شود.
 انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcauonm.49n0a15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما