جمعه ۸ دی ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۰۱
کد مطلب : 58021
منبع : خبرگزاری فارس
نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری:

شفاعت از ویژگی‌ها و فضائل بارز حضرت معصومه(س) است

قم نيوز : نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه کرامت و شفاعت حضرت معصومه(س) از ویژگی‌ها و فضائل بارز ایشان است گفت: بسیاری از بزرگان و مردم حضرت معصومه (س) را به عنوان کریمه اهل‌بیت (ع) و شفیعه روز جزا می‌شناسند.
شفاعت از ویژگی‌ها و فضائل بارز حضرت معصومه(س) است
شفاعت از ویژگی‌ها و فضائل بارز حضرت معصومه(س) است
به گزارش قم نیوز آیت‌الله سیدهاشم بطحایی با اشاره به سالروز وفات حضرت معصومه(س) اظهار کرد: فضایل حضرت فاطمه‌معصومه (س) بی‌شمار است که از جمله آن مقام شفاعت ایشان است؛ همچنین زندگی در جوار امامان معصوم (ع) و بهره‌گیری از تعالیم رهبران الهی که خود سرچشمه فضایل و کمالات بودند عاملی است تا حضرت معصومه (س) را الگو و نمونه‌ای از فضایل اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع) بدانیم.

وی افزود: مطلب بسیار مهمی که باید به آن توجه شود این است که ما می‌بینیم برای ایشان مقام شفاعت قائل شده‌اند؛ ما در زیارت نامه ایشان نیز می‌خوانیم «یا فاطمة اشفعی لی فی الجنة» و می‌خواهیم تا ایشان شفیع ما در بهشت باشند. این مقام به این سبب است که ایشان خودشان را فانی و ذوب در تبعیت و اطاعت از امام خودشان می‌دانستند.

نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه کرامت و شفاعت حضرت معصومه(س) از ویژگی‌ها و فضائل بارز ایشان است خاطرنشان کرد: بسیاری از بزرگان و مردم حضرت معصومه (س) را به عنوان کریمه اهل‌بیت (ع) و شفیعه روز جزا می‌شناسند؛ مقام شفاعت، جایگاه والایی است که خداوند متعال به حضرت معصومه (س) عطا کرده است.

وی ادامه داد: حضرت معصومه (س) زمانی که از مدینه عازم خراسان شدند، حدود ۴۰۰ نفر همراه ایشان بودند؛ این کاروان وقتی به ساوه می‌رسد، مأمورین مأمون جلوی آن‌ها را می‌گیرند و به دلیل همین منعی که در این منطقه ایجاد می‌شود، گروهی از آن‌ها به شهادت می‌رسند، گروهی متواری شده، گروهی اسیر می‌شوند و یک گروه هم همان جا توسط بنی‌عباس مسموم می‌شوند.

آیت‌الله بطحایی گفت: وقتی عاملان حکومتی متوجه می‌شوند خواهر امام رضا (ع) وارد ایران شده است، احساس خطر کردند چراکه می‌دانستند سفر ایشان سفری عادی نیست و رسالتی بر گردن ایشان است که می‌خواهند آن را به انجام برسانند بنا بر این عاملان حکومت به این نتیجه می‌رسند تا جلوی حرکت این کاروان را بگیرند و آن را از مسیر خود خارج کنند.

نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری گفت‌: در نهایت حضرت معصومه (س) در سن 28 سالگی در روز  دهم ربیع الثانی سال ۲۰۱ هجری قمری در به شهادت رسیدند.

وی با بیان اینکه  امیدوارم در حب اهل بیت (ع) و پیروی از ایشان از حضرت معصومه (س) تبعیت کنیم تصریح کرد: شهادت ایشان به وسیله مسمومیت توسط یک زن اتفاق افتاد که در روایات هم به آن اشاره شده است.

انتهای پیام/137
https://qomnews.ir/vdcfyxdt.w6dc0agiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما