شنبه ۹ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۳۰
کد مطلب : 58043
منبع : خبرگزاری فارس
معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان قم:

انسداد مبادی بی سوادی باید اولویت مدیران باشد

قم نيوز : معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان قم گفت: انسداد مبادی بی سوادی باید اولویت مدیران استان و کشور باشد تا دیگر هیچ بی سوادی در این جامعه نداشته باشیم.
انسداد مبادی بی سوادی باید اولویت مدیران باشد
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا قاسمی نیا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به ویژگی‌های دوره سوادآموزی اظهار کرد: این دوره 400 ساعت بوده و قبولی در دوره سوادآموزی معادل کسب مدرک سوم ابتدایی است و هر فرد بی سواد با قبولی در دوره سوادآموزی 144 هزار تومان پاداش دریافت می‌کند.
وی با بیان اینکه باید مبادی بی سوادی بسته شود، ادامه داد: دلایل تولید بی سوادان در جامعه مواردی همچون کودکان بازمانده از تحصیل است که پس از 6 سالگی به مدرسه نرفتند، یکی از دلایل دیگر مهاجرت‌ها است و این در حالی است که در استان قم شاهد حضور مهاجرانی از سراسر ایران و جهان هستیم.
معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان قم افزود: برخی از دانش آموزان به دلایل مختلفی در دوره ابتدایی ترک تحصیل کردند و این افراد کم کم سواد را فراموش می‌کنند، برخی از افراد هم به دلیل معلولیت‌های جسمی و حرکتی بی سواد ماندند.
وی تاکید کرد: انسداد مبادی بی سوادی باید اولویت مدیران استان قم و کشور باشد تا دیگر هیچ بی سوادی در این جامعه نداشته باشیم.
قاسمی نیا، فقر را یکی از دلایل بی سوادی دانست و تصریح کرد: در خانواده‌های فقیر افراد بی سواد بیشتر وجود دارند، دوره‌های آموزشی ویژه ای را برای کودکان و نوجوانان 10 تا 20 سال بی سواد برگزار می‌کنیم.
وی با بیان اینکه کمیته امداد و بهزیستی تلاش دارند که هیچ کودکی به دلیل فقر ترک تحصیل نکند، خاطرنشان کرد: تمام افراد دغدغه مند باید در آموزش افراد بی سواد در استان قم مشارکت داشته باشند.

انتهای پیام/136
 
https://qomnews.ir/vdcjtyei.uqeoxzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما