شنبه ۹ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۳۵
کد مطلب : 58054
منبع : خبرگزاری فارس
به بهانه هشتمین سالگرد یوم الله نهم دی

تقویت روحیه انقلابی پیام ماندگار حماسه 9 دی

قم نيوز : یوم الله 9 دی دارای پیام‌های روشنی در عرصه داخل و خارج از کشور بود و آن هم چیزی نیست مگر تحقق اقتدار گرایی نظام اسلامی و بصیرت مردمی که همواره حامی و پشتیبان نظام و رهبری هستند.
تقویت روحیه انقلابی پیام ماندگار حماسه 9 دی
به گزارش قم نیوز هشت سال از وقوع حماسه عظیم مردمی در یوم الله نهم دی سال 88 می‌گذرد؛ حماسه ای کم نظیر و بلکه بی نظیر که چه در عرصه داخل و چه حتی خارج کشور تاثیرات بسزایی در تقویت ایران اسلامی و ایران انقلابی برجای گذاشت.
اینکه ما در وصف 9 دی همچون 22 بهمن یا 13 آبان و ... از لفظ "یوم الله" استفاده می‌کنیم بی دلیل نیست چرا که در فرهنگ دینی و انقلابی ما یوم الله به روزی گفته می‌شود که مردم به نام خدا و برای خدا قیام کرده و در صحنه دفاع از دین و حقیقت حاضر شده و بصیرت والای خویش را در برابر دشمن و عوامل آن‌ها نشان می‌دهند.
از این حیث حقیقتاً باید نهم دی را یکی از ایام الله مهم و به یادماندنی ملت بزرگ و فهیم ایران به شمار آورد، چه آن که در این روز مردم که از اهانت بی شرمانه فتنه گران به مقدس‌ترین مقدسات یعنی دستگاه سیدالشهدا(ع) به خشم آمده بودند در صحنه حاضر شده و با خروش انقلابی خود و تکیه بر بصیرت حسینی بساط فتنه گران را در هم پیچیدند.
در این روز که عموم مردم با گرایش‌ها و سلایق مختلف سیاسی حضور داشتند، بار دیگر بیعتی تاریخی با ولی فقیه صورت گرفت و ملت نشان داد که در حراست از آرمان‌های انقلاب اسلامی که ثمره خون صدها هزار شهید و یادگار ماندگار امام راحل است به هیچ وجه اهل مسامحه و کوتاهی نیستند.
یوم الله 9 دی دارای پیام‌های روشنی در عرصه داخل و خارج از کشور بود و آن هم چیزی نیست مگر تحقق اقتدار گرایی نظام اسلامی و بصیرت مردمی که همواره حامی و پشتیبان نظام و رهبری هستند.
حماسه مردمی 9 دی هم از نظر کمی و هم از نظر کیفی دارای ویژگی‌های کم نظیر و بلکه بی نظیری در تاریخ انقلاب اسلامی بود؛ از جمله ویژگی‌های آن هم این بود که چهره جریان نفاق داخلی بیش از هر زمان دیگری عیان شد و از سویی مشخص شد که برخلاف فکر و خواست دشمنان و ایادی آن‌ها، مردم از عمق جان به ولایت فقیه و اصل حاکمیت دینی اعتقاد و باور دارند گرچه شاید برخی انتقادها را نیز به مدیران و مسئولان کشور داشته باشند.
در این میان، گرچه عوامل فتنه در داخل و خارج کشور با همه توان و سرمایه گذاری خود به میدان آمدند و از همه ابزارهای ممکن برای ضربه به نظام بهره بردند، اما به لطف الهی و در سایه بصیرت مردم راه به جایی نبرده و رسوای عالم شدند.
با همه این‌ها آنچه مهم و قابل توجه است این که همه مردم و مسئولان بدانند که فتنه‌های دیگری بر سر راه ما قرار دارد و ما با تکیه بر ایمان راسخ و بصیرت انقلابی و تبعیت از مقام معظم رهبری است که می‌توانیم در مواجهه با آن‌ها سربلند باشیم و از آن آزمون‌های دشوار موفق بیرون بیاییم.
اینکه رهبر فرزانه انقلاب در همان سال 88 فرمود که 9 دی برای همیشه در تاریخ این کشور ماندگار شد، اشاره به این حقیقت است که در صورت بصیرت دینی و انقلابی و حضور به موقع و با صلابت در صحنه دشمن نمی‌تواند اهدف شوم خود را محقق سازد.
به لطف الهی آحاد ملت و به خصوص نسل جوان ما در عرصه دفاع از انقلاب و تبعیت از رهبری متحد و یکپارچه هستند، منتهای مراتب هیچ گاه نباید از توطئه‌ها و فتنه‌های دشمن غافل شد به خصوص در شرایط امروز که حدود چهار دهه از پیروزی انقلاب اسلامی می‌گذرد و خطر تضعیف روحیه انقلابی در جامعه بیش از پیش ممکن است احساس شود؛ روحیه انقلابی و کار مجاهدانه رمز مقابله بر مشکلات اقتصادی و پاسخگویی به مطالبات به حق مردم در حوزه معیشت است و این درسی است که از حماسه 9 دی می‌توان در این وادی گرفت و آن را به کار بست.

انتهای پیام/136
 
https://qomnews.ir/vdcbagbs.rhbwspiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما