شنبه ۹ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۰۱
کد مطلب : 58068
منبع : خبرگزاری فارس
رئيس شبكه جهاني ولايت:

برنامه‌هاي شبكه ولايت 4 زبانه مي‌شود

قم نيوز : رئيس شبكه جهاني ولايت گفت: بنا داريم در آينده بخش انگليسي شبكه جهاني ولايت را راه‌اندازي كنيم و به اين وسيله اين شبكه چهار زبانه شود.
برنامه‌هاي شبكه ولايت 4 زبانه مي‌شود
برنامه‌هاي شبكه ولايت 4 زبانه مي‌شود
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام والمسلمین عباس رفعتی ظهر امروز در دیدار آیت‌الله علوی گرگانی با اشاره به فعالیت‌های شبکه جهانی ولایت اظهار کرد: این شبکه به سه زبان فارسی، عربی و هوسایی به صورت 24 ساعته برنامه دینی دارد.

وی خاطرنشان کرد : این شبکه در سراسر جهان بیننده دارد که روی فرکانس‌های مختلف پخش می‌شود و هیچ وابستگی به دولت ندارد و آیت‌الله مکارم شیرازی از شبکه حمایت مالی دارد.

رئیس شبکه جهانی ولایت با بیان اینکه در نظر داریم شبکه‌ای به زبان انگلیسی راه‌اندازی شود گفت: انگلیسی زبان اول بین المللی در دنیا است و حدود یک میلیارد و 300 میلیون نفر با این زبان صحبت می‌کنند.

وی عنوان کرد:‌ شبکه‌های دینی برای زبان انگلیسی کم وجود دارد، برخی از شبکه‌ها هستند ولی شبکه‌های خبری و سیاسی را شامل می‌شود و شبکه‌های دینی اهل سنت و وهابیت هستند.

رفعتی یادآور شد: امروز در دنیا اسلام‌ستیزی و شیعه‌هراسی بیشتر در زمینه کسانی است که با زبان انگلیسی مکالمه می‌کنند تا نگذارند آنها جذب اسلام و شیعه شوند بنابراین در برنامه است تا سه ماه آینده بخش انگلیسی روی آنتن برود.

وی تصریح کرد: برنامه‌های این شبکه بدون موسیقی و آهنگ به طور کامل دینی است و از علما استفاده می‌شود البته توسعه شبکه پس از زبان انگلیسی به زبان اسپانیایی پیگیری می‌شود.

رئیس شبکه جهانی ولایت با اشاره به فعالیت پنج گروه علمی در شبکه گفت: پنج گروه تاریخ، قرآن، پاسخ به شبهات اهل سنت و وهابیت، مهدویت و ادیان در شبکه است که بنا اریم به 10 گروه تبدیل شود و موضوعاتی مانند خانواده و زنان را نیز پوشش دهد.

وی خاطرنشان کرد: روی مسئله خانواده کم کار می‌شود و رسانه ملی نیز در این زمینه کوتاهی داشته و برنامه و فیلم‌ها دنبال مصرف‌گرایی، تجمل‌گرایی و نهادینه کردن فرهنگ بیگانه و غرب بوده بنابراین نتوانسته این آسیب را در جامعه کاهش دهد.

رفعتی یادآور شد: در نظر داریم این شبکه در همه ابعاد علوم و معارف قرآن و اهل بیت(ع) برنامه داشته باشد و جامع باشد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcg7z9n.ak9734prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما