يکشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۰۱
کد مطلب : 58147
منبع : خبرگزاری فارس
معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان قم مطرح کرد

راه اندازی 4 مرکز یادگیری محلی نهضت سوادآموزی در قم

قم نيوز : معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان قم گفت: چهار مرکز یادگیری محلی در استان قم راه اندازی شده است تا در کنار سوادآموزی، حرفه آموزی و مهارت‌های اساسی زندگی نیز به افراد بی سواد آموزش داده شود.
راه اندازی 4 مرکز یادگیری محلی نهضت سوادآموزی در قم
راه اندازی 4 مرکز یادگیری محلی نهضت سوادآموزی در قم
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا قاسمی نیا ظهر امروز در مراسم سالگرد تاسیس نهضت سوادآموزی که در خانه معلم شهر قم برگزار شد، با اشاره به حضور مردم استان قم در برنامه‌های سوادآموزی اظهار کرد: امسال حدود 4 هزار و 400 نفر در برنامه‌های مختلف نهضت سوادآموزی در استان قم شرکت کردند.

وی ادامه داد: امسال 450 نفر از والدین بی سواد دانش آموزان استان قم با شرکت در برنامه‌های نهضت سوادآموزی، باسواد شدند، این مساله یک افتخار برای استان قم است، البته راه‌های نرفته در این زمینه در استان بسیار است.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان قم افزود: حدود 450 نفر از اتباع خارجی در استان به صورت رایگان در برنامه‌های نهضت سوادآموزی شرکت کردند و با سواد شدند.

قاسمی نیا با اشاره به رشد آمار باسوادی در استان قم اظهار کرد: امسال نسبت به سال گذشته هزار و 740 نفر از افراد بی سواد استان با شرکت در کلاس های نهضت سوادآموزی کاسته شد، براساس برنامه ششم توسعه باید تمام افراد بی سواد بین 10 تا 49 سال در کشور باسواد شوند.

وی ادامه داد: چهار مرکز یادگیری محلی در استان قم راه اندازی شده است تا در کنار سوادآموزی، حرفه آموزی و مهارت‌های اساسی زندگی نیز به افراد بی سواد آموزش داده شود.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان قم، با سواد کردن مددجویان بی سواد سازمان بهزیستی و کمیته امداد را جزو اولویت‌های این اداره کل دانست و تصریح کرد: هر کس که در دوره سوادآموزی شرکت کند و قبول شود، مبلغ 144 هزار تومان به عنوان پاداش به او داده خواهد شد.

قاسمی نیا در خصوص نرخ باسوادی در کشور اظهار کرد: در گروه سنی 6 سال به بالا نرخ با سوادی در کشور 90 درصد است، این عدد در گروه سنی بین 10 تا 49 سال به 97 درصد می‌رسد، رتبه استان قم در با سوادی افراد بالای 6 سال در کشور، رتبه 9 و در زمینه باسوادی افراد بین 10 تا 49 ساله رتبه 15 است.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان قم افزود: استان قم با توجه به ویژگی‌های مختلف و کوچک بودن باید رتبه نخست را در زمینه آمار باسوادی در کشور داشته باشد، وجود حتی یک نفر بی سواد و دانش آموز بازمانده از تحصیل در استان قم زیاد است.

وی ادامه داد: در طول پنج سال گذشته 11 هزار نفر از آمار افراد بی سواد در استان قم کاسته شد، فعالیت‌هایی را با دستگاه‌های مختلف برای کاهش بیشتر آمار بی سوادی در استان شروع کردیم و مساله ضرورت تلاش برای از بین بردن بی سوادی در قم باید به یک باور عمومی تبدیل شود.

قاسمی نیا با اشاره به افراد بی سواد در گروه سنی بین 10 تا 49 سال در استان قم اظهار کرد: در این گروه حدود 33 هزار نفر فرد بی سواد داریم که حدود 21 هزار نفر از آن‌ها زن هستند، براساس سرشماری سال 1395، 120 هزار نفر فرد بی سواد در گروه سنی 6 سال و بالاتر در استان قم سکونت دارند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تاکید رهبر معظم انقلاب در خصوص لزوم توجه به مساله سوادآموزی افراد بی سواد در جامعه حجت را بر ما تمام کرده است.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcefz8n.jh8vei9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما