دوشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۱۵
کد مطلب : 58187
منبع : خبرگزاری فارس
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم بیان کرد

برگزاری دوره توانمند سازی تشکل‌های مردمی 7 استان در قم

قم نيوز : مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم از برگزاری دومین دوره توانمندسازی تشکل‌های مردم نهاد میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هفت استان در شهر قم خبر داد.
برگزاری دوره توانمند سازی تشکل‌های مردمی 7 استان در قم
به گزارش قم نیوز عیسی رضایی با اشاره به برگزاری دوره توانمندسازی تشکل‌های مردم نهاد میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هفت استان در شهر قم اظهار کرد: این دوره آموزشی با شرکت استان‌های قم، تهران، البرز، سمنان، گلستان، مازندران و قزوین در تاریخ 10 و 11 دی ماه به مدت دو روز در هتل استقلال قم برگزار می‌شود.
وی ادامه داد: تشکل‌های مردمی حاصل جوامع مدنی است و بسیاری از سیاست‌های سازمان میراث فرهنگی، توسط سمن‌ها تحقق پیدا می کند و  تشکل‌های مردم نهاد، جامعه را در مسیر رشد و ترقی قرار خواهد داد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشری استان قم گفت: سمن‌ها حلقه ارتباطی بین دولت و ملت هستند و اگر به درستی شگل بگیرند، بار سنگین وظایف از دوش دولت برداشته می شود.
رضایی افزود: همانطور که تشکل‌های مردم نهاد، دولت را در انجام وظایف کمک می‌کند، وزارتخانه‌ها و سازمان‌های دولتی نیز موظف هستند در راستای توانمندی تشکل‌ها، برنامه ریزی کنند.
وی گفت: سمن‌ها، بازوان توانمند دولت هستند و باید بخشی از تصدی گری امور دولت را به عهده بگیرند، بنا بر این آموزش و توانمندی سمن‌ها جزئی از وظایف دولت به شمار می‌‌رود.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشری استان قم ادامه داد: دومین دوره توانمند سازی تشکل‌ها، با حضور اساتید برجسته و مجرب، در هتل استقلال قم در حال برگزاری است و برای شرکت کنندگان، بازدید از کارگاه‌های زنده صنایع دستی قم در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/136
 
https://qomnews.ir/vdciyzaw.t1avv2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما