چهارشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۳۵
کد مطلب : 58267
منبع : خبرگزاری فارس
آيت‌الله علوي گرگاني مطرح كرد

استفاده حداكثري از وجود علما و اساتيد

قم نيوز : يکي از مراجع تقليد گفت: نشست‌هاي دوره‌اي اساتيد سبب شود که حوزه تشکل خوبي باشد و بتواند تصميم بگيرد و اين تصميمات در كل كشور اسلامي پياده کند تا از وجود علما و اساتيد حداكثر استفاده صورت گيرد.
استفاده حداكثري از وجود علما و اساتيد
به گزارش قم نیوز آیت‌الله سید محمد علوی گرگانی ظهر امروز در دیدار اعضای نشست دوره‌ای اساتید سطوح عالی و خارج حوزه علمیه قم اظهار کرد: اساتید باید جلساتی داشته باشند و از برکت این جلسات کمبودها را برطرف کنند. این نشست‌ها اثرگذار و مفید است و بسیار خوشنود هستیم که در حوزه چنین تشکیلاتی وجود دارد.
وی خاطرنشان کرد: از مسائل اساتید به دور نیستیم و گزارشات ارائه می‌شود. امیر مؤمنان(ع) در خطبه‌های خود مسلمانان را به تقوای الهی و نظم امر دعوت می‌کردند.
این مرجع تقلید با بیان اینکه اساتید باید با هم باشند تا در حوزه یک دست باشند و یک حرکت صورت گیرد گفت: رهبری فرمودند که می‌خواهیم کارها با اساتید و بزرگان حوزه برگزار شود چنین حرکتی و برگزاری نشست‌ها مثبت و خوب است و ادامه دهید.
وی خاطرنشان کرد: این نشست راهکارها را نشان می‌دهد تا به دستورات ائمه اطهار(ع) بهتر عمل کنید بنابراین انتظار است که این نشست‌ها سبب شود که حوزه تشکل خوبی باشد و بتواند تصمیم بگیرد و این تصمیمات در کل کشور اسلامی پیاده کند تا از وجود علما و اساتید حداکثر استفاده صورت گیرد که در این صورت خداوند مقام بزرگی در اختیار شما قرار می‌دهد.
آیت الله علوی گرگانی با بیان اینکه یک روحانی زمانی که در منطقه‌ای خدمت می‌کند دارای درجه والایی به اندازه انبیا است گفت: خداوند جایگاه روحانیت را بالاترین جایگاه قرار داده و علما در مرتبه نازله ولایت پس از ائمه(ع) قرار دارند و زمامدار امور مردم هستند.
وی یادآور شد:  اگر مسؤولیت خود را به خوبی پیش ببریم؛ خدمت بزرگی به جامعه اسلامی کردیم و اسلام زنده می‌شود.
استاد حوزه علمیه قم عنوان کرد: چنین نشست‌ها و تشکیلاتی کمبودها را برطرف می‌کند و با تبادل نظر مباحث جدید به دست می‌آید.

انتهای پیام/136
 
https://qomnews.ir/vdchqinm.23n6-dftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما