چهارشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۰۱
کد مطلب : 58277
منبع : پایگاه اطلاع رسانی شهرداری قم
سرپرست شهرداری منطقه دو خبر داد

لزوم ارتقای آگاهی به شهروندان و فرهنگ سازی در ساخت و سازهای شهری

قم نيوز : سرپرست شهرداری منطقه دو قم بر لزوم ارتقای آگاهی مردم و توسعه فرهنگ سازی در ساخت و ساز های شهری تاکید کرد.
لزوم ارتقای آگاهی به شهروندان و فرهنگ سازی در ساخت و سازهای شهری
لزوم ارتقای آگاهی به شهروندان و فرهنگ سازی در ساخت و سازهای شهری
به گزارش قم نیوز رضا رحیمی با اشاره به لزوم ارتقاء فرهنگ ساخت و ساز در شهر گفت : زلزله‌های اخیری که در نقاط مختلف ایران رخ داده زنگ خطری در مباحث شهرسازی و ساخت و ساز ها و ایمن سازی ساختمان هاست و ضرورت دارد شهروندان و مالکین املاک از این موضوع آگاهی داشته باشند که نه تنها ساخت وساز سنتی، عدم رعایت استحکام بنا، عدم هماهنگی با مهندسین ناظر، خطرات جبران ناپذیری دارد بلکه هر ساختمان و ابنیه ای عمر مفیدی دارد و سعی نمایند در ساخت و سازها استفاده از نقشه های مصوب، هماهنگی با ناظرین و درنهایت مباحث و مقررات ملی از جمله مبحث 21  و22 را به راهبردی در ساخت و ساز مورد توجه جدی قرار دهند.
وی گفت: واقعیت این است که زمان ساخت ساختمان بصورت سنتی و استفاده ازمصالح غیراستاندارد تمام شده است و باید پذیرفت که در امر ساخت و ساز ها باید تفکرات و نگاه ها تغییر و با مشکلات و حوادثی که در حوزه  ساخت وساز پیش می آید برخورد مناسبی صورت پذیرد.
وی افزود : امروز ساخت و ساز غیر مجاز به عنوان یک معضل اساسی گریبانگیر تمامی شهرداری ها شده است که مدیران شهرداری باید با ارائه راهکارهای جدید و نظارت بیش از پیش در جهت رفع این معضل گام بردارند.
رحیمی اظهار داشت: یکی از ابزارهای مهم در ساخت و سازها، ارتقای آگاهی شهروندان و فرهنگ سازی آنان در تمامی مراحل ساخت و سازهاست به همین جهت شهرداری منطقه با اطلاع رسانی و نصب بنرهای تبلیغاتی خصوصا در نقاطی که ساخت مسکن وسعت دارد سعی نموده اطلاع رسانی مناسبی را انجام دهد همچنین از شهروندان درخواست می‌کنیم که از ساخت مسکن نامناسب و مغایر با مفاد پروانه خوداری نمایند.
وی افزود: نقشه های اجرایی غیرمصوب و مغایر با ضوابط که وارد مرحله اجرا می‌شوند یکی از مهمترین مشکلات ساخت و ساز ها می باشند که تبعات جبران ناپذیری را اعم از غیر ایمن بودن ساختمان و مشکلات اجتماعی و حقوقی برجا خواهد گذاشت.
رحیمی ادامه داد: با توجه به محدوده 1280 هکتاری منطقه و  وجود حدود 200 هکتار بافت فرسوده مصوب و همین مقدار سکونتگاه های غیر رسمی، در نظر داریم در جهت حمایت از بهسازی و نوسازی این محدوده ها بسته های تشویقی مناسبی را به شهردار قم پیشنهاد کنیم تا پس از تایید جهت اخذ مجوزات قانونی به شورای شهر ارسال نماییم.
 انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdciyraw.t1avy2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما