پنجشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۴۰
کد مطلب : 58293
منبع : خبرگزاری فارس
حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی:

انتقاد برخی از کمک دولت به طلاب نشان از بی‌توجهی به متغیرهاست/دست‌گیری فرزندان اغتشاشگر برخی سرمایه‌داران در قم

قم نيوز : نماینده ولی فقیه در سپاه با تاکید بر اینکه امروزه دستگاه‌های مختلف نیازمند طلاب هستند، گفت: تاکنون نتوانسته به این نیازها به‌صورت کامل پاسخ دهیم، هر چند بخشی از مشکل به دولت بر می‌گردد، یک رقم 30 میلیارد تومانی به بیمه درمانی طلاب کمک می‌کنند صدای افراد در می‌آید این نشان از نداشتن توجه به متغیرهاست.
انتقاد برخی از کمک دولت به طلاب نشان از بی‌توجهی به متغیرهاست/دست‌گیری فرزندان اغتشاشگر برخی سرمایه‌داران در قم
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام والمسلمین علی سعیدی امشب در همایش «انقلاب اسلامی، تحولات منطقه و چشم‌انداز آینده» که به همت تشکل اساتید سطوح عالی و خارج حوزه علمیه قم و بسیج اساتید و نخبگان حوزه علمیه قم در مدرسه علمیه دارالشفا برگزار شد. با طرح این سوال که چرا نظام اسلامی با اقتداری در سطح بین‌المللی اکنون در داخل با چالش‌ها و مشکلاتی روبرو است، اظهار کرد: گاهی اختلاف بر سر سلیقه‌ها و روش‌هاست اما گاهی اختلاف بر موضوع راهبردهای کلان از جمله اولویت‌های برنامه و بودجه است و گاهی نیز اختلاف برای تفاوت در مبانی و اصول است،
وی اضافه کرد: در اختلافات راهبردی میان مبانی و اصول مسؤولان مشترکات وجود دارد اما در اختلافات مبنایی بحث بر سر حاکمیت دینی است؛ اکنون تکلیف علما و حوزه متفاوت شده به همین علت باید نسبت به رخ‌دادهای درون کشور حساسیت داشته باشیم.
نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از چالش‌های مختلف پیش‌روی نظام اسلامی یاد و خاطرنشان کرد: اگر اختلاف به شیوه تعامل با غرب برگشت و موضوع کنارگذاشتن استکبارستیزی مطرح شد باید به رسالت‌های متفاوت حوزه توجه داشته باشیم.
وی با بیان اینکه فرآیند سیر اختلافات از ابتدای انقلاب تا کنون باید مورد توجه قرار گیرد، گفت: در ابتدای مسیر امام خمینی(ره) با بازرگان درگیر اختلاف فکری و مبنایی بودند چراکه در نگاه بازرگان باید دیدگاه‌های مدیریتی ایران را از غرب می‌گرفتیم اما امام می‌گفتند که اسلام آموزه‌های مورد نیاز را به دنبال خود دارد، هر چند از تجربیات دیگران استفاده می‌کنیم اما بر خلاف مطالعات و آموزه‌های دینی عملی را دنبال نمی‌کنیم.
سعیدی با تاکید بر اینکه در دوره بنی‌صدر نیز چالش اختلاف مبنایی میان امام و منتظری قابل مشاهده بود، مطرح کرد: در مورد اصلاح‌طلبان نیز این مشکل را داریم، در دوره کارگزاران نیز سخنگوی این حزب از مسلمان لیبرالی سخن به میان می‌آورد، احمدی‌نژاد نیز در دوره دوم در حال رسیدن به حرف‌ها بود.
وی با طرح این سوال که آیا مشروعیت امامت و پیشوای الهی مردمی است یا الهی؟، یادآور شد: در دوره پیامبر اسلام(ص) و ائمه اطهار(ع) شاهد تقابل و اختلاف بودیم چراکه اختلافات مبنایی در میان اولیای الهی و افراد دیگر وجود داشت.
سعیدی با تاکید بر اینکه دین فقط احکام و عقاید نیست، گفت: دین همه اجزا را در بر گرفته و برای حکومت نیز برنامه مشخصی دارد به همین علت باید به دنبال اجرای آموزه‌های دقیق اسلام در عرصه‌های مختلف باشیم؛ دین در هر دوره‌ای بشریت را عمودی و افقی می‌پوشاند و نیازهای مورد نیاز بشری را رفع می‌کند.
نماینده ولی فقیه در سپاه از جامعیت رسالت، منشأ مشروعیت و جامعیت دین به عنوان عوامل اصلی اختلافات در دوره پیامبر اسلام(ص) و اهل‌بیت(ع) نام برد و افزود: وجود نظریه‌های سکولاریسم با محوریت فرد‌سازی دین و جدایی دین از سیاست، مدرنیته اسلامی با محوریت شرطی کردن حکومت دینی و وابستگی به غرب و نگاه تمدنی به اسلام با محوریت جلوگیری از ادغام اسلام با غرب و استفاده از تجربه‌ها سبب ایجاد دسته‌بندی‌ها، اختلافات و جناح‌بندی‌ها در ایران شده است.
وی با بیان اینکه هیچ نسبتی میان لیبرالیسم و اسلام ناب محمدی نیست، مطرح کرد: جامعیت دین نخستین اشکالی است که وارد می‌شود چراکه برخی نمی‌توانند این موضوع را بپذیرند، برخی فکر می‌کنند که اسلام برای تکامل نیازمند غرب است، در این مورد اساس اسلام در خطر است و حوزه‌ها و روحانیون باید با سخنرانی و فریاد در میدان حضور یابند.
سعیدی از حجیت حکم ولی فقیه به عنوان یکی دیگر از علل اختلافات نام برد و ادامه داد: رسالت ولی فقیه فقط توصیه و نصیحت نیست بلکه وظایف انبیا از جمله تبیین اسلام، پایداری از شریعت، سازمان‌سازی و پاسداری از اسلام است، زمانی که رهبری کشور اسلامی و تمدن اسلامی را مطرح می‌کنند نشان می‌دهند که ایشان در شکل‌دهی ساختارها نیز رسالت دارند.
وی با تاکید بر اینکه تبعیت از ولی فقیه همانند تبعیت از حکم امام صادق(ع) واجب است، گفت: مصالح مسلمانان در حکم ایشان است به همین علت همه وظیفه تبعیت داریم؛ در دوره کارگزاران موضوع ژاپن اسلامی یا مالزی مطرح کردند در حالی که مالزی با اصول دینی فاصله دینی فاصله زیادی دارد و ژاپن با اسلام ارتباط مستقیمی ندارد.
سعیدی خاطرنشان کرد: اکنون در یک پیچ مهم تاریخی با محوریت بازگشت به تمدن اسلامی با تکیه بر اندیشه اسلامی و ظرفیت‌های داخلی روبرو هستیم و در این مسیر نیز از تجربه چندین هزار ساله بشر استفاده می‌کنیم.
وی با اشاره به اینکه در فضای مجازی، تعامل و ارتباط با آمریکا و اروپا و مباحث مرتبط با سوریه و لبنان درگیر اختلافات مبنایی هستیم، گفت: اعتقاد برخی از افراد این است که کارهایی که طی این سال‌ها انجام داده و امروزه ما را به یک قدرت منطقه‌ای تبدیل کرده مانع ارتباط با غرب است به همین علت باید همه آنها را کنار بگذاریم.
سعیدی با بیان اینکه برخی دستاوردهای موشکی را نیز مانع ارتباط با غرب می‌دانند، عنوان کرد: اگر اختیارات لازم را داشتند در این عرصه نیز تلاش می‌کنند تا به قله‌ها نرسیم.
وی یادآور شد: شکاف طبقاتی مشکل‌آفرین می‌شود برخی از افرادی که در قم دستگیر شدند فرزندان سرمایه‌داران هستند که از سرمایه‌های نظام بیشترین استفاده را می‌کنند و در زمان خودش بیشترین ضربه را به نظام اسلامی می‌زنند باید بررسی کنیم که آیا تا کنون توانسته عدالت اسلامی را برقرار کنیم، در دوره کارگزاران به دنبال این بودند که از سرریز سفر سرمایه‌داران به فقرا برسد، امروزه تقابل دو طیف فقیر و سرمایه‌دار با ماشین‌های آخرین سیستم که در سیستم نفوذ پیدا کرده‌اند نتیجه نگاه اشتباه دولت‌های قبلی است.
نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه متغیرهای نظام اسلامی در تکلیف مردم نیز تاثیرگذار است، مطرح کرد: برخی در طول تاریخ اسلام متغیرها را متوجه نشدند به همین علت با مشکلات مختلفی روبرو شدند؛ بسیاری از خواص به علت اینکه نتوانستند تکلیف خود را تشخیص دهند دچار انحراف شدند.
وی با اشاره به اینکه تغییر در ماهیت حکومت یکی از متغیرهای مورد توجه حوزه است، گفت: حوزه باید بداند با تغییر متغیرهای انقلاب اسلامی رسالت‌های حوزه نیز تغییر کرده است، استادی که درس خارج او نسبت به قبل از انقلاب اسلامی تغییری نداشته نسبت به متغیرها بی‌توجه است.
سعیدی از تغییر در محوریت حکومت اسلامی یاد کرد و ادامه داد: قبل از انقلاب اسلامی به دنبال مبارزه با رژیم شاهنشاهی بوده اما اکنون باید به دنبال مقابله با دشمنان خارجی و توطئه‌گران داخلی باشیم؛ هر چند برخی از روحانیون پرچم شیعه را سرافراز نگه‌داشته اما برخی تاثیری در اقتدار نداشته‌اند.
وی به تغییر ساختار و قانون‌گذاری حکومت ایران بعد از انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: امروزه شاهد هستیم که جمهوری اسلامی ایران با پاکستان و دیگر کشورها متفاوت است چراکه در این کشور ولی فقیه با مشروعیت الهی حضور دارد و قوانین بر نظر شورای نگهبان تعیین می‌شود حوزه‌های علمیه باید به رسالت خود در قبال شورای نگهبان عمل کنند.
سعیدی انقلابی‌گری را همراهی با متغیرها خواند و افزود: مدل حکومت مردم‌سالاری دینی به عنوان یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی مطرح است که در دورانی در خواب هم نمی‌دیدیم اما اکنون به این رسیده که مردم‌سالاری دینی بدون توجه به ایده‌های غربی توانسته به نتایج بسیاری برسیم که اساتید و حوزه‌های علمیه نیز وظیفه دارند اگر عده‌ای مقابل این ارزش ایستادند مقابل آنها در میدان حضور یابند.
وی با بیان اینکه بر اساس گفته‌های برخی از عمامه به‌سرها و سیاسیون باید بی خیال ارزش‌های دینی حکومت اسلامی شویم، اظهار کرد: اکنون باید در قبال جایگاه شیعه در منطقه فریادهای مورد نیاز برای حمایت از وحدت را سر دهیم، اهل‌سنت هزار سال گذشته با اهل‌سنت کنونی قابل مقایسه نیست اما برخی از بزرگان و اهل‌سنت این موضوع را متوجه نمی‌شوند، در عراق و سوریه با اهل‌سنت با داعش می‌جنگیم.
نماینده ولی فقیه در سپاه یادآور شد: اهل‌سنت مالزی، افغانستان و پاکستان همراه هستند و اکنون اهل‌سنت سکولار نیز مشکلی با نظام اسلامی ندارند و فقط با اهل‌سنت وهابی روبرو هستیم هر چند کسی نمی‌گوید دست از اهل بیت(ع) برداریم اما روش و شیوه خدمت به این خاندان تغییر کرده است.
وی با تاکید بر اینکه امروزه دستگاه‌های مختلف نیازمند روحانی هستند، عنوان کرد: آیا تاکنون توانسته به این نیازها پاسخ دهیم هر چند بخشی از مشکل به دولت بر می‌گردد، یک رقم 30 میلیارد تومانی به بیمه درمانی طلاب کمک می‌کنند صدای افراد در می‌آید اما هزاران میلیارد برای وزارتخانه‌های مختلف در نظر گرفته می شود و صدای فردی در نمی‌آید، این نشان از نداشتن توجه به متغیرهاست.
سعیدی با بیان اینکه حوزه‌ها باید در تقابل میان اسلام و کفر نقش خود را پیدا کنند، مطرح کرد: اکنون باید به مردم تفکر اصلی جناح‌های مختلف را معرفی کنیم تا مردم به بصیرت لازم برسند چراکه امروزه داستان تکرار غربت امیرالمومنین(ع) را مشاهده می‌کنیم؛ همانطور هر فردی که به نوعی کنار پیامبر اسلام(ص) بوده مصونیت داشت اکنون نیز هر فردی کنار امام بوده نمی‌توانیم به او حرفی بزنیم درحالی‌که هر فردی با گذشت زمان تغییر می‌کند.
وی خاطرنشان کرد: بر اساس گفته‌های غربی اسلام تا دیروز رابطه میان فرد و خدا بوده اما جمهوری اسلامی مدل اسلامی و دینی اداره بشر را به عنوان معجزه قرن ارائه کرده است، حوزه‌های علمیه باید برخیزند و از این موهبت الهی حمایت کنند.
سعیدی اضافه کرد: افرادی امروزه نمی‌دانند و در کنار دیگران حرف‌های اشتباه را دنبال می‌کنند درحالی‌که اگر بصیرت در جامعه اسلامی ترویج یابد می‌توانیم خط ناآگاهان را از افراد فتنه‌گر جدا کنیم.

انتهای پیام/136
 
https://qomnews.ir/vdcgwx9n.ak97y4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما