پنجشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۳۰
کد مطلب : 58327
منبع : خبرگزاری مهر
معاون کمیته امداد قم خبر داد؛

اجرای طرح هر مسجد یک جهیزیه در قم

حمایت ۴ میلیاردی خیران از ایتام
قم نيوز : معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) قم از اجرای طرح «هر مسجد یک جهیزیه» در قم و مشارکت خیران و اهالی محله‌های شهر در تأمین جهیزیه برای نیازمندان خبر داد.
اجرای طرح هر مسجد یک جهیزیه در قم/حمایت ۴ میلیاردی خیران از ایتام
اجرای طرح هر مسجد یک جهیزیه در قم/حمایت ۴ میلیاردی خیران از ایتام
به گزارش قم نيوز اکبر رشیدی از همکاری مساجد استان در تأمین جهیزیه دختران مددجوی کمیته امداد خبر داد و اظهار کرد: در اجرای این طرح هر کدام از مساجد برای تأمین یک جهیزیه اعلام آمادگی خواهند کرد.

وی افزود: این طرح از جمله طرح‌هایی آسان سازی ازدواج مددجویان است که در ماه محرم کلید زده شده است.

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم تصریح کرد: به دنبال این هستیم که بتوانیم این طرح را در تمامی مساجد سطح استان تسری دهیم و به این طریق یک جهیزیه کامل در تمامی مساجد استان توسط خیرین و اهالی محل تهیه شود.

وی به مشارکت‌های مردمی در زمینه حمایت از ایتام و فرزندان محسنین هم اشاره‌ای کرد و افزود: ۲۰ هزار و ۵۰ حامی از هزار و ۹۵۰ یتیم و حدود ۲ هزار و ۷۰۰ فرزند محسنین در قم حمایت می‌کنند.

به گفته رشیدی ماهیانه ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار تومان از سوی حامیان مستقیماً به حساب ایتام واریز می‌شود و کمیته امداد در این بین تنها نقش واسطه را دارد که در این شاخص نیز استان قم در سطح کشور از وضعیت بسیار خوبی برخوردار است.

افزایش حامیان ایتام در قم به ۴۰ هزار نفر

وی تأکید کرد: به دنبال این هستیم که با اجرای طرحی در استان قم هر یک از حامیان ایتام یک حامی دیگر را جذب کند که به این صورت آمار حامیان ایتام استان به بیش از ۴۰ هزار نفر رسیده و می‌تواند رکورد خوبی در حمایت از ایتام و فرزندان محسنین در سطح کشور باشد.

به گفته معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم حامیان ایتام در گذشته ماهیانه ۳۰ هزار تومان پرداخت می‌کردند و که در حال حاضر به ۵۰ هزار تومان افزایش پیدا کرده است.

وی از حمایت ۴ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومانی حامیان ایتام و محسنین در ۶ ماه نخست امسال نیز خبر داد.

رشیدی ظرفیت صندوق قرض الحسنه امداد ولایت را هم یک جایگاه مناسب برای پرداخت قرض الحسنه به نیازمندان برشمرد و افزود: این صندوق با مجوز بانک مرکزی و قابلیت‌های بانکی و با شیوه کاملاً اسلامی و بدون پرداخت و دریافت هیچ سودی در حال فعالیت است.

وی افزود: این صندوق مالی صرفاً برای ترویج قرض الحسنه از سپرده‌های مردمی برای حمایت از نیازمندان استفاده می‌کند.

 
https://qomnews.ir/vdcefx8n.jh8vwi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما