شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۶ ساعت ۰۲:۰۱
کد مطلب : 58357
منبع : خبرگزاری فارس
حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی:

مردم ایران دست از تبعیت از مقام معظم رهبری نکشیدند

قم نيوز : استاد حوزه علمیه قم گفت: در حالی که مردم کوفه، امام علی(ع) را رها کردند، مردم ایران دست از امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری نکشیدند.
مردم ایران دست از تبعیت از مقام معظم رهبری نکشیدند
مردم ایران دست از تبعیت از مقام معظم رهبری نکشیدند
به گزارش قم نيوز حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی شامگاه جمعه در جلسه سخنرانی که در مسجد چهارمردان برگزار شد، با اشاره به جنگ تبوک اظهار کرد: مسلمانان در این جنگ برای پیشگیری از حمله امپراطوری روم به سرزمین‌های اسلامی به منطقه مرزی تبوک رفتند، البته این جنگ سر نگرفت و دشمن به محض شنیدن خبر حرکت سپاه اسلام عقب نشینی کرد.

وی ادامه داد: مسلمانان برای شرکت در جنگ تبوک 700 کیلومتر را پیاده رفتند و چند نفر از مسلمانان در طول مسیر جان خودشان را از دست دادند، اما نتیجه این حرکت مسلمانان جلوگیری از حمله امپراطوری روم به سرزمین‌های اسلامی بود.

استاد حوزه علمیه قم افزود: امام علی(ع) در خطبه‌های نهج البلاغه بارها از رفتار مردم در عدم یاری رسانی در جنگ‌ها شکایت کرد.

رفیعی با اشاره به ضرورت تبعیت از ولی فقیه اظهار کرد: مردم در انقلاب اسلامی پیروز شدند، چون به سخنان امام خمینی(ره) گوش کردند، در فتنه اخیر هم شاهد تبعیت ملت ایران از مقام معظم رهبری بودیم.

وی ادامه داد: امام خمینی(ره) فرمودند که ملت ایران از بسیاری از ملت‌ها بالاتر هستند و این مساله را با مطالعه تاریخ متوجه می‌شویم، در حالی که مردم کوفه، امام علی(ع) را رها کردند، مردم ایران دست از امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری نکشیدند.

استاد حوزه علمیه قم افزود: یکی از ویژگی‌های امام علی(ع)، مظلومیت بود و حق این امام معصوم غصب شد.

رفیعی با اشاره به دوران خلافت امام علی(ع) اظهار کرد: همه فرمانداران در زمان خلافت این امام معصوم، عملکرد درستی نداشتند و برخی از آنها هم دزدی کردند که توسط امام علی(ع) عزل شدند.

وی ادامه داد: رسول اکرم(ص) در همه موقعیت‌ها گفت که امام علی(ع) وصی من است، اما پس از ارتحال پیامبر(ص)، حق امام علی(ع) غصب شد و این نشانه مظلومیت این امام معصوم است.

استاد حوزه علمیه قم افزود: رسول اکرم(ص) هم به صورت خصوصی و هم به صورت عمومی بر ولایت امام علی(ع) تاکید کرد.

رفیعی با اشاره به ضرورت حضور مردم در صحنه اظهار کرد: مشروعیت امام معصوم از خداوند است، ولی مقبولیت او بستگی به حضور مردم دارد، امام حسن(ع) گرچه که خلیفه بود، اما به دلیل عدم پشتیبانی مردم مجبور شد که صلح کند، به همین دلیل امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری، تاکید زیادی بر حضور مردم در صحنه کردند.

وی ادامه داد: باغ فدک پشتوانه مادی برای اهل‌بیت(ع) بود، اما این باغ با وجودی که حق حضرت زهرا(س) بود، پس از رحلت رسول اکرم(ص) غصب شد.

استاد حوزه علمیه قم افزود: پرسش گری حق مردم است و در قرآن و روایات تاکید زیادی بر پرسش شده است، اما پرسش گری با تخریب، آشوب و از بین بردن ارزش‌ها متفاوت است.

رفیعی یکی از دلایل موفقیت امام زمان(عج) را پس از ظهور، حضور مردم دانست و تصریح کرد: پیروزی این امام معصوم تنها به دلیل قدرت الهی نیست، بلکه پشتوانه مردمی هم جزو دلایل موفقیت امام زمان(عج) است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مظلومیت امام علی(ع) در عصر حاضر هم ادامه دارد و نباید اجازه بدهیم که نام این امام معصوم در بین ما کمرنگ شود، باید در دفاع از امام علی(ع) تلاش کنیم و ایام فاطمیه موقعیت مناسبی برای این کار است.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdchqxnm.23n6mdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما